به گزارش خبرنگار ایرنا نوذر درستان شنبه در نشست مجمع سلامت اندیمشک با اشاره به اینکه سلامت جامعه نیازمند مشارکت عمومی است گفت:هرجا حضور سازمان های مردم نهاد در این حوزه پررنگ بوده نتایج کامل و کیفی به همراه داشته است.
وی اظهار کرد: برخورداری از سلامت روح و جسم عامل ایجاد آرامش در جامعه است و سلامت و امنیت تنها در سایه مشارکت عمومی تحقق می یابند.
وی گفت:60 درصد مسائل سلامت در اختیار سازمان های مردم نهاد است و لذا این سازمان ها می توانند نقش آفرینی ارزنده ای در این حوزه داشته باشند.
درستان بیان کرد:در راستای تقویت زیرساخت های حوزه سلامت می توان از کمک های خوب خیرین و نیکوکاران نیز استفاده کرد کمااینکه در شهرهای مختلف خوزستان شاهد کمک های بسیار خوبی از سوی خیرین حوزه سلامت در احداث و توسعه زیر ساخت ها هستیم.
وی بر ضرورت همدلی و تلاش جمعی برای تحقق برنامه های سلامت محور تاکید کرد.
به گفته وی موضوع زباله و فاضلاب به عنوان مشکل همه مناطق خوزستان مطرح است و باید در این 2 بخش با تلاش مضاعف برنامه ریزی شود.
فرماندار شهرستان اندیمشک هم گفت:این شهرستان با برخورداری از جمعیت بالای ثابت و شناور از شهرستان های حساس استان خوزستان است که برای رفع مشکلات حوزه سلامت تلاش های بسیار خوبی انجام شده است.
پیمان جهانگیری افزود:اجرای دهها طرح مختلف در حوزه سلامت، بهداشت و درمان در 2 سال اخیر نشان دهنده اهتمام مسئولین ارشد اندیمشک به مقوله سلامت است.
وی افزود:به منظور رفع نیاز مناطق مختلف روستایی طرح های خوبی اجرایی شده است ضمن اینکه راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان امام علی(ع) گامی برای رفع دغدغه جدی مردم اندیمشک بوده است.
جهانگیری گفت:مرکز شبانه روزی کوی لور از سوی بنیاد برکت به اتمام رسیده و این طرح با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال نقش مهمی در رفع نیاز بیش از 28 هزار نفر جامعه هدف ایفا می کند. این طرح علاوه به رفع نیاز مردم موجب کاهش بار کاری بیمارستان و کیفی شدن خدمات درمانی به مردم می شود.
وی اجرای طرح هایی از جمله اورژانس بیمارستان امام علی(ع) ، تکمیل طرح های مختلف حوزه بهداشت و درمان ، جذب تجهیزات مختلف برای ارتقا سطح کیفی خدمات در سطح بیمارستان و مراکز درمانی را گام های مهم حوزه بهداشت و درمان دانست.
فرماندار اندیمشک گفت:طرح های مختلفی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان در دست اجراست و همچنین با افزودن پزشک متخصص در بخش های مختلف برای رفع نیاز مردم تلاش شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت مردم در بخش سلامت آب شرب نیز نظارت می شود ضمن اینکه طرح های فاضلاب شهری در اندیمشک و چم گلک به منظور تحقق برنامه های سلامت عمومی در دست اجراست.
وی از شهرداری ها خواست با تلاش جدی برای برنامه های سلامت شهری و محیط عمومی مردم تلاش کنند.
امام جمعه اندیمشک هم بر ضرورت اجرای برنامه های آموزشی به منظور آگاه سازی عمومی تاکید کرد.
حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی نوری گفت:کارگاههای آموزشی مرتبط با حوزه سلامت در شهرستان گامی برای تغییر و بهبود سبک زندگی عمومی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا در این نشست در خصوص نیازهای حوزه سلامت شهرستان اندیمشک بحث و تصمیم گیری شد.
7281/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.