رضا پورآئین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:آبهای سطحی مانند آب رودخانه ها قابل شرب نبوده لذا گردشگران نباید از آب رودخانه برای آشامیدن استفاده کنند .
وی با بیان اینکه اگر آب رودخانه جوشیده شود مشکل بهداشتی نخواهد داشت و می توان مصرف کرد گفت:گردشگران می توانند برای تهیه چای از آب جوشیده رودخانه استفاده کنند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول افزود:سبزی و میوه برای شست و شو نیاز به آب بهداشتی و سالم دارند و با آب رودخانه نمی توان آنها را شست و شو کرد ولی برای شست و شوی دست و صورت می توان از آب رودخانه استفاده کرد.
پورآئین همچنین برای اجتناب از گرمازدگی به گردشگران توصیه کرد در مدت تفریح در بوستان های ساحلی دزفول در سایه مستقر شده ، لباس آستین بلند با رنگ روشن بپوشند،کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی استفاده کنند.
رئیس مرکز بهداشت دزفول همچنین به شهروندان توصیه کرد در ساعات ظهر روزهای گرم برای جلوگیری از گرمازدگی تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند و با مشاهده علائم گرمازدگی به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه یا با فوریت های پزشکی 115 تماس بگیرند.
پورآئین تعرق زیاد ، بالا رفتن دمای بدن،حالت تهوع، سرگیجه ، اسهال ، استفراغ ، بالا رفتن ضربان قلب را از علائم گرمازدگی عنوان کرد و گفت:شهروندان در صورت مشاهده هر یک از این علائم به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کنند.
وی افزود:همچنین در این شرایط هنگام مصرف مواد غذایی از آب لیمو یا لیموترش استفاده کنند تا عوامل بیماری زا با این روش از بین بروند.
بوستان های ساحلی دزفول به ویژه بوستان علی کله در روزهای گرم تابستان میزبان گردشگران از شهرهای مختلف خوزستان و استانهای همجوار می باشند.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.