علی تراب پور شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روز پنج شنبه با تماس شهروندان به سامانه 125 ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اهواز خبررخداد آتش سوزی در مجتمع مسکونی واقع در منطقه پردیس خیابان گلها اطلاع رسانی شد .
وی تصریح کرد: حریق گسترده ای در طبقه 2 یک مجتمع مسکونی 4 طبقه ( 26 واحدی ) رخ داد و باتوجه به موقعیت آپارتمان در مجتمع تعداد بسیار زیادی از شهروندان در طبقات فوقانی محبوس شد ه بودند .
تراب پور تصریح کرد: فرمانده تیمهای عملیاتی باتشکیل 2 تیم ، همزمان با اجرای عملیات اطفا حریق از چند جبهه با تشکیل دالان امن اقدام به خروج ایمن شهروندان در محاصره دود و آتش کردند و موفق شدند 24 نفر از همشهریان را زنده و سالم از مجتمع خارج و یک مادر(حدودا'32 ساله ) و فرزند(حدودا' 9 ساله ) که بدلیل نزدیک بودن به کانون آتش دستخوش دودزدگی شده بودند نجات داده و جهت ادامه درمان و کنترل وضعیت به آمبولانس اورژانس منتقل نمایند .
وی گفت: شدت شعله های متساعد شده حریق در طبقه 2 به حدی بود که یکی از ساکنین طبقه فوقانی به دلیل شوک وارده وترس تصمیم داشت از بالای پنجره خود را به پایین پرتاب کند که توسط آتش نشانان کنترل و از طریق راه پله مجتمع به بیرون منتقل شد .
دراین ماموریت تعداد 23 آتش نشان و هفت دستگاه انواع خودروهای نردبان اطفاحریق ، امدادنجات و تانکرآبرسان پشتیبانی شرکت داشتند .
پنجم مردادماه امسال نیز اقدام به خودکشی فردی در منطقه فرهنگ شهر اهواز باعث انفجار یک مغازه لبنیاتی و تخریب آن شد.
بر اثر این انفجار دو نفر از آتش نشانان و پنج نفر از شهروندان مجروح شدند که توسط سایر آتش نشانان از محل خارج شده و با آمبولانس اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.