به گزارش ایرنا علی خدادادی چهارشنبه در نشست کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی در محل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: نگاه و رویکرد ما در برخورد با حوادث باید پیشگیرانه و کارشناسانه باشد و اگر بتوانیم با مشکلات و مسائل استان به صورت علمی و کارشناسی برخورد کنیم، می توانیم تأثیرگذاری خود را برای کاهش مخاطرات و آسیب پذیری ها افزایش دهیم.
وی افزود:یکی از ابزارهایی که می توان برای کاهش میزان خطرپذیری و افزاش میزان آمادگی آحاد جامعه در نظر گرفت، تاب آوری و آموزش های همگانی در جامعه است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اجرای طرح های ملی خادم و دادرس توسط هلال احمر، بیان کرد: با طرح هایی که هلال احمر در زمینه تاب آوری مثل طرح ملی خادم و دادرس اجرا می کند، می توانیم زمینه ساز کاهش خطرپذیری در استان شویم و همکاری اعضای کارگروه امداد و نجات ستاد مدیریت بحران می تواند اثر مثبی بر این مسئله داشته باشد.
خدادادی ادامه داد: شرایطی که در استان وجود دارد نیازمند تعامل و هماهنگی فرابخشی و ملی در حوادث است که آتش سوزی نیزارهای هورالعظیم نمونه بارز این تعامل فرابخشی و ملی است.
خدادادی بیان کرد: همکاری متقابلی که بین ستاد مدیریت بحران استان و هلال احمر خوزستان در زمینه اجرای برنامه های آموزشی به صورت تخصصی وجود دارد، می تواند زمینه ساز تداوم این برنامه ها باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: کارگروه های ستاد مدیریت بحران خوزستان اگر بتوانند به صورت فعال قبل از وقوع حوادث و با پیش بینی های قبلی در بحران ها مداخله کنند، به طور حتم آثار سوء عوامل حادثه ساز کمتر می شود.
بر اساس این گزارش، کارگروه امداد و نجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان خوزستان با حضور نمایندگان دستگاه های عضو و با دستور کار بررسی حوادث رخ داده در استان و ضرورت تعامل دستگاه های درگیر در حوزه امداد و نجات و بررسی مصوبات جلسه قبل برگزار شد.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.