حمید علی صمیمی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص تولید و توزیع تجهیزات پرتابی رشته دوومیدانی در کشور اظهار کرد: با توجه به این که رشته دوومیدانی در 31 استان کشور فعال است نواقص و کمبودهایی که در زمینه ی وسایل پرتابی این رشته موجود است در اولویت کاری ما قرار دارد.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان عنوان کرد : با توجه به تاکید رهبری بر حمایت از تولید ملی، در فاز نخست با متخصصین امور صنعتی به مشورت پرداختیم و در زمینه آماتوری تولیدات خوب و استانداردی از قبیل دیسک و وزنه انجام و در اختیار استان ها قرار گرفت تا معایب کار مشخص شود.
وی با اشاره به این که در زمینه تولید این تجهیزات، مطالعات و تحقیقات بسیاری انجام شد و هنوز هم این پژوهش ها ادامه دارد افزود: برای تولید نیزه با 2 شرکت دانش بنیان همکاری خود را آغاز کرده ایم و منتظر دریافت نظرات و طرح اولیه آن ها هستیم همچنین در مراحل بعدی تولید هالتر وزنه برداری و تیر و کمان را در برنامه داریم.
صمیمی با بیان این که در زمینه ویلچر بسکتبال به استانداردهای جهانی رسیدیم و تولیدکنندگانی خوبی در داخل کشور به ما کمک می کنند افزود: زمانی بچه های ما با دیسک شکسته و سنگ به کار پرتاب مشغول بودند اما امروز تولیدکنندگان داخلی در زمینه تولیدات به ما کمک بسیاری کردند.
وی تصریح کرد: برای این که از دنیای ورزش بین المللی عقب نمانیم با روش های مختلف کار خرید تجهیزات ورزشی را انجام می دهیم و آن چه که از قبل خرید کردیم در اختیار ورزشکاران قرار دادیم تا قبل از حضور در مسابقات پاراآسیایی مشکل نداشته باشند همچنین در فاصله یکی دو ماه آینده خرید دیگری انجام می دهیم تا در مسابقات پاراالمپیک 2020 دستمان خالی نباشد.
رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با اشاره به این که رشته های متعددی تحت نظر فدراسیون جانبازان و معلولان است به گونه ای که این هیات در نوع خود یک وزارت ورزش و جوانان کوچک به شمار می رود افزود: با توجه به فعالیت 22 رشته در 2 حوزه بانوان و آقایان در رده های سنی مختلف، می توان گفت این فدراسیون ویژگی متفاوتی با دیگر فدراسیون ها دارد. همچنین نوع جامعه ورزشکاران تحت پوشش ما به دلیل معلولیتی که دارند نیازمند نگاه ویژه تری از سوی وزارت ورزش و جوانان است.
وی در ادامه به عملکرد هیات جانبازان و معلولان استان اشاره کرد و گفت: خوزستان در چند سال اخیر وضعیت خوب و مطلوبی داشته و در رشته های متعددی همچون دو و میدانی، تیراندازی، وزنه برداری ، بسکتبال با ویلچر و تنیس روی میز چهره های خوبی به کشور معرفی کرده است به ویژه در ورزش دو و میدانی اخیرا رشد خوبی داشته و پایگاه اصلی این رشته در کشور به شمار می رود.
صمیمی هیات جانبازان و معلولان خوزستان را به عنوان یک الگو در کشور معرفی کرد و گفت: هیات خوزستان در یک حرکت الگویی با به کارگیری مربیان زبده به تمام شهرستان های استان رفته و معلولانی که شرایط و استعداد لازم در ورزش را دارند شناسایی و به جامعه ورزش معرفی می کند. همچنین در بخش آموزش مربیان و داوران ، حرکت های خوبی در استان صورت گرفت که موجب شد عنوان برترین هیات کشور به خوزستان تعلق گیرد لذا نیاز است نگاه ویژه ای به این هیات داشته باشیم.
وی در ادامه به مجموعه نیمه تمام کوی طلاب اهواز اشاره کرد و گفت: معتقدیم که باید مجموعه ورزشی کاملی در اختیار هیات خوزستان قرار گیرد اگر چه از مدت ها قبل بنای این مجموعه گذاشته شده اما هنوز به پایان نرسیده است امیدواریم با قول مسئولان ورزش استان، مجموعه کوی طلاب اهواز تا پایان سال به بهره برداری برسد و در اختیار هیات قرار گیرد تا بتوان از این محل درآمدزایی کرده و مکان خوبی برای برگزاری مسابقات استانی و کشوری شود.
رییس فدراسیون جانببازان و معلولان گفت: با توجه به این که خوزستان مهد فوتبال کشور به شمار می رود و نفرات خوبی از این استان در تیم ملی فوتبال هفت نفره کشور وجود دارد، مطمئنا در خوزستان استعدادهای خوبی در این رشته وجود دارد که می توان به رشد این رشته در بین جانبازان و معلولان کمک کند.
وی ادامه داد: رشته والیبال نشسته نماد فدراسیون به شمار می رود و خوشبختانه در استان زمینه فعالیت این رشته و همچنین رشته بسکتبال با ویلچر به خوبی موجود است و توانسته افرادی را به تیم های ملی معرفی کند. با توجه به این که والیبال و بسکتبال تنها رشته های تیمی ما محسوب می شوند باید روی این 2 رشته بیشتر کار کنیم و لیگ های پویایی داشته باشیم و مهمتر از آن برای حفظ سکوهای جهانی در میادین مختلف باید شیوه انتقال نسل جوان به بزرگسال را در تیم های ملی به خوبی انجام دهیم.
صمیمی با بیان این که برای رونق ورزش جانبازان و معلولان نیاز به حامیان مالی داریم افزود: خوشبختانه در خوزستان به رغم این که فرصت های بسیار خوبی برای حضور شرکت ها در ورزش وجود دارد اما متاسفانه تنها توجه آن ها به فوتبال و برخی رشته های دیگر است در حالی که سرمایه گذاری در این ورزش علاوه بر جنبه مادی یک کار معنوی و انسانی به شمار می رود.
9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.