به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی شامگاه یکشنبه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر اهواز اظهار داشت : آمادگی داریم تا شرایط لازم را برای بین المللی شدن این جشنواره را فراهم کنیم و از این جشنواره حمایت لازم را برعهده بگیریم.
وی افزود: امسال محور جشنواره موضوع نفت بود که موجب شد با تولید آثاری با این موضوع وقتی اسم نفت به میان بیاید نام خوزستان تداعی شود.
استاندار خوزستان گفت: توصیه و پیشنهاد من این است که با مشورت با کارشناسان برگزاری این جشنواره، سال آینده موضوع آب را برای جشنواره برگزینند.
وی ادامه داد: در نخستین دوره از این جشنواره 14 استان کشور مشارکت داشتند و اندوخته های خود را به صحنه نمایش آوردند که برای ما کار ارزشمندی محسوب می شود.

***خوزستان می تواند قطب فرهنگی کشور باشد
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت های فرهنگی و هنری که در خوزستان وجود دارد این استان می تواند قطب فرهنگی کشور باشد.
ناصر چنانی اظهار داشت: این جشنواره در این دولت متولد شد و مطمئنا می تواند ادامه حیات داشته باشد.
وی افزود: 23 گروه نمایشی از 14 استان کشور اجراهای خود به نمایش درآوردند به طوری که در یک هفته حدود 45 اجرا در اهواز را شاهد بودیم.
چنانی گفت: این نمایشها 120اجرا را پیش از شروع جشنواره در استانهای خود داشتند که در جهت جریان سازی مبنی بر اینکه این جشنواره در خوزستان برگزار می شود اقدام موثری بود.
به گزارش ایرنا در این آیین روبان سفیر فرهنگی خوزستان به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اهدا شد همچنین از سید صادق فاضلی به عنوان پیشکسوت تئاتر استان تقدیر شد.

در پایان این آیین اسامی برگزیدگان به شرح زیر اعلام شد:
- دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش پوستر و بروشور به محسن احمدی برای نمایش 'زری سلطان' تعلق گرفت.
-دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش طراحی لباس به محمدرضا شاهمردی برای نمایش 'بگو حرام' اهدا شد.
-دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش طراحی صحنه به مجتبی راوش برای نمایش 'سون سی' داده شد.
-دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش موسیقی به زهرا احسان پور و گروه موسیقی نمایش 'بگو حرام' و دیپلم افتخار بهترین بازیگر به روزبه کمالی برای نمایش' مسجدسلیمان' اهدا شد.
-جایزه ویژه هیئت داوران در بخش بهترین بازیگر مرد به کار گروهی بازیگران نمایش 'نون مثل نفت' (سامان شکیبا ، میلاد صادق زاده، پژمان شاه‌وردی)تعلق گرفت.
-دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن به پریسا گل‌ریز خاتمی برای نمایش 'پره پروانه فولادی' اهدا شد.
- دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بهترین کارگردانی به ایوب بختیاری برای نمایش 'مسجدسلیمان' داده شد.
-دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در بخش بهترین نمایش‌نامه نویس به ایوب بختیاری و نبراس میرابیان برای نمایش 'مسجدسلیمان' اهدا شد.
نمایش 'مسجد سلیمان'در پایان به عنوان نمایش برگزیده این جشنواره انتخاب شد.
هیأت داوران علاوه بر نمایش برگزیده این جشنواره، 2 نمایش «پره پروانه فولادی» و «ریتالین» را نیز برای شرکت در سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر به دبیرخانه جشنواره فجر پیشنهاد دادند.
به گزارش ایرنا نخستین جشنواره تئاتر ملی اهواز از یکم تا هفتم مرداد در اهواز برگزار شد.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.