مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: روند صادرات محصولات پتروشیمی کشورمان بزودی با راه اندازی کریدور صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تسهیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، امید شهیدی نیا در مورد مزیت کریدور صادراتی محصولات پتروشیمی گفت: از ابتدای سال برای اخذ مجوز لازم کریدور ویژه صادرات محصولات پتروشیمی با گمرک و اداره بندر جمهوری اسلامی مذاکراتی انجام شد و در صورت فراهم شدن تمام شرایط، ظرف چند ماه آینده این کریدور آماده بهره برداری خواهد بود .

وی افزود: مزیت اصلی این کریدور صادراتی ضمن کاهش بوروکراسی صادرات محموله ها منجر به کاهش زمان توقف محصولاتی صادراتی در درگاه ارسال خواهد بود و به روند صادرات کمک می کند انتظار نداریم که تاثیری در حجم صادرات داشته باشد، اما زیرساختی برای طرح های آینده خواهد بود به عبارت دیگر زمان عبور محموله صادراتی از این کریدور ۴ برابر کاهش می یابد و موجب بهینه سازی زمان صادرات می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی در مورد برنامه های دیگر تسهیل کننده امر صادرات در منطقه ویژه اقتصادی اظهار داشت: با شرکت راه آهن مذاکراتی انجام دادیم و قصد داریم از ظرفیت ریلی کشور نیز برای صادرات محصولات پتروشیمی به کشورهای CIS و ترکیه و عراق استفاده کنیم. بستر و زیر ساخت لازم فراهم است و با توجه به امکان تحریم کشتیرانی می توانیم گزینه مبادی زمینی و ریلی را جایگزین کنیم.

شهیدی نیا که به عنوان رئیس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی از طرف مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی انتخاب شده است در مورد مسئولیت اجتماعی پتروشیمی گفت: در گذشته اقدام ها از انسجام خاصی برخوردار نبود اما بعد از تشکیل شورای راهبردی هزینه کرد شرکت های پتروشیمی در امر مسئولیت اجتماعی هدفمند شد و الان شیوه این است که سالانه بودجه‌ای تصویب می شود و در اختیار فرماندار قرار می گیرد و در پروژه های سرمایه ای استان مطابق با پیشنهاد فرماندار هزینه می‌شود و هدف ما این است که کاری ماندگار برای مردم شهرستان صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.