به گزارش ایرنا حجت الاسلام مرتضی بیگدلی روز چهارشنبه درنشست خبری به مناسبت پنجم مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیان داشت: دزفول با وجود حرم مطهر حضرت محمدبن موسی الکاظم(ع) معروف به سبزقبا و دیگر بقاع متبرکه دارای ظرفیت های بی شماری در زمینه گردشگری مذهبی است که باید بیشتر به این ظرفیت توجه شود.
وی با بیان اینکه دزفول می تواند به یکی از قطب های گردشگری مذهبی کشور تبدیل شود اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی شورای فرهنگ عمومی دزفول در این راستا وارد عمل شده تا ظرفیت های مذهبی این شهرستان را بیشتر معرفی کند.
امام جمعه موقت دزفول همچنین با انتقاد از سبک معماری شهری دزفول گفت: سبک معماری شهر دزفول از پیشینه تاریخی و مذهبی خود فاصله گرفته که در این راستا نیز کارگروهی در کمیسیون فرهنگی شورای فرهنگ عمومی تشکیل شده تا با بهره گیری از دانش معماران و کارشناسان بومی بار دیگر شاهد ساخت بناهای با سبک معماری ایرانی و اسلامی در دزفول باشیم.
وی در ادامه به تشریح فعالیت های ستاد نماز جمعه دزفول پرداخت و با بیان اینکه تریبون نماز جمعه جایگاه بیان معارف اسلام ، تبیین مسایل و مشکلات اجتماعی و ضرورت های سیاسی است افزود:بیان مسایل و مشکلات جامعه از تریبون نماز جمعه صرفا به منظور کمک به حل آنها بوده تا مسئولان و دستگاه های اجرایی تلاش بیشتری برای رسیدگی به مطالبات مردم داشته باشند.
حجت الاسلام بیگدلی افزود:بیان مسایل و مشکلات کشور و شهرستان در خطبه های نماز جمعه با هدف تخریب مدیران و یا نادیده گرفتن خدمات دستگاه های اجرایی نبوده بلکه صرفا تلاشی برای آگاهی مسئولان ذیربط و کمک به حل آنهاست.
وی ادامه داد: تشریح مسایل و مشکلات مردم در خطبه های نماز جمعه موجب جلب توجه مدیران به مشکلات شده و در پیگیری مطالبات مردم موثر است.
امام جمعه موقت دزفول پیگیری مسایل و مشکلات جامعه را وظیفه دستگاه های متولی و مدیران مربوطه دانست و گفت: از آنجا که ائمه جمعه جایگاه اجرایی ندارند و تنها وظیفه ارشاد و موعظه دارند بعضا مورد انتقاد قرار می گیرند.
حجت الاسلام بیگدلی بیان داشت: ائمه جمعه فارغ از جهت گیری های سیاسی و جناحی بوده هر چند بعضا این شائبه پیش می آید که اینگونه نیست.
وی در خاتمه از ستاد نماز جمعه به عنوان یک پایگاه فرهنگی نام برد و افزود: باید از ظرفیت های این پایگاه فرهنگی در راستای ایجاد نشاط معنوی در جامعه ، جلب مشارکت مردم برای حل مشکلات و کارهای عام المنفعه بهره گرفت.
حبیب الله ذبیح الله زاده رئیس ستاد نماز جمعه دزفول نیز در این نشست با تشریح برنامه ها و تلاش های مجموعه کارکنان این ستاد گفت: 140 نفر خواهر و برادر بدون هیچ چشم داشتی در برپایی نماز جمعه در دزفول مشارکت دارند.
وی با تقدیر از مشارکت سایر دستگاه ها از جمله اورژانس ، آتش نشانی و اتوبوسرانی در برپایی نماز جمعه افزود: هم اکنون نماز جمعه علاوه بر شهر دزفول در شهرهای سالند سردشت ، میانرود و شهر امام اقامه می شود.
شهریورماه سال 1358 نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی در محل ورزشگاه شهید رجایی ( کلوپ ورزشی) دزفول اقامه شد.
در هشت سال دفاع مقدس و زیر بمباران موشکی و هوایی دشمن نماز جمعه هر هفته با حضور خیل رزمندگان در دزفول اقامه شد.
6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.