شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، کارگروهی را مامور بررسی چالش ها و ارائه راهکارهای بهبود شیوه اداره این شورا کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی«ره»، در جلسه امروز (سه شنبه 2 مرداد ماه 1397) شورای راهبردی منطقه، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پس از استماع گزارش عملکرد شورای راهبردی توسط دبیر این شورا و طرح جامع توسعه شهرستان ماهشهر که قرار است در قالب یک برنامه چهارساله اجرا شود، توسط فرماندار شهرستان، گفت: همه ی مدیران پتروشیمی با کلیات طرح توسعه شهرستان ماهشهر موافقند و حاضریم در ایفای مسئولیت اجتماعی خود سهیم باشیم و منابع مالی پروژه های تعریف شده در این طرح جامع را تا حد امکان تامین نماییم.

سید رضا نوروز زاده معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی، تاکید کرد که دستگاههای اجرایی مربوطه که پروژه های آنها توسط فرمانداری تایید و به شورای راهبردی ارائه می‌شود، مسئول اجرای پروژه ها هستند و شورای راهبردی نقش تامین منابع را خواهد داشت؛ این امر باعث افزایش کیفیت و سرعت اجرای طرح ها می‌شود.

وی پیشنهاد کرد که کارگروهی از اعضای شورای راهبردی با محوریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تشکیل شود تا تغییرات لازم در خصوص برخی مسایل از جمله «بهبود فرمول تعیین سهم شرکت های منطقه از مصوبات شورا» و «بررسی چالش ها و راهکارهای مسائل پیش روی شورای راهبردی» را انجام دهد.

در این جلسه، به پیشنهاد نوروز زاده و تصویب اعضای شورا، شرکت های پتروشمی‌ بندر امام، رازی، شهید تندگویان، مارون، امیرکبیر، فن‌آوران و فجر، عضو این کارگروه شدند.

سید رضا نوروز زاده، در خصوص کمک شرکت های پتروشیمی در اجرای طرح توسعه ی ماهشهر، گفت: زمانی که کمک های شورای راهبردی به شهرستان در قالب یک برنامه و روشمند هزینه شود، بی تردید هم شرکت ها رضایت خواهند داشت و هم مردم خوشحال خواهند شد؛ مردم تاثیر اجرای این برنامه را در شهر می‌بینند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل ایمنی پرداخت و گفت: در طراحی های مهندسی ضرایب ایمنی را برای «روز مبادا» در نظر می گیرند وگرنه اگر تضمین باشد که حادثه ای رخ ندهد، نیاز به انجام هزینه و سرمایه گذاری در خصوص ایمنی نیست.

وی بر تقویت سازماندهی و آموزش واحد ایمنی و آتش نشانی مرکزی منطقه به عنوان پشتیبان HSE داخلی شرکتها تاکید کرد تا در حوادث احتمالی به کمک شرکت ها بیاید.

همچنین در این جلسه مقرر شد، موضوع خرید و تامین برخی تجهیزات آتش نشانی که توسط مدیریت HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی لیست شده اند و نحوه انجام کار و تقسیم هزینه های آن در کارگروه منتخب شورای راهبردی مطرح و در این خصوص هر چه سریعتر تصمیم گیری شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.