به گزارش ایرنا محمدتقی ساداتی‌پور روز دوشنبه در آیین انعقاد قرارداد محرمانگی واگذاری نخستین بسته EPCF/D ( طراحی، ساخت ، نصب و حفاری همراه با تامین مالی ) ویژه واحدهای بهره‌برداری اهواز 2، 3 و 5 در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در اهواز بیان کرد: ایران در گذشته روزانه 60 میلیون لیتر بنزین وارد می کرد و دشمنان به منظور فشار بر جمهوری اسلامی ایران، به سمت تحریم فروش بنزین به ایران بودند.
وی گفت: به همین منظور این شرکت برای احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس در استان هرمزگان به منظور خودکفا شدن در تولید بنزین ورود کرد.
مدیرعامل شرکت پتروگوهر فراساحل کیش اضافه کرد: هم اکنون با احداث این پالایشگاه به مرز خودکفایی در تولید بنزین رسیده‌ایم.
ساداتی پور همچنین گفت: قرار بود تا سال آینده گاز هفت استان شمالی کشور توسط این شرکت تامین شود اما به دلیل اعمال تحریم ها ، یک سال زودتر و در آبان امسال 50 درصد از ظرفیت مدنظر را وارد خطوط می کنیم.
گام دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، هفتم تیر جاری با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
قرارداد محرمانگی واگذاری نخستین بسته EPCF/D (طراحی، ساخت، نصب و حفاری همراه با تامین مالی) ویژه واحدهای بهره‌ برداری اهواز 2، 3و 5 بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت پتروگوهر فراساحل کیش در اهواز منعقد شد.
این قرارداد شامل حفاری 34 حلقه چاه توسعه‌ای، 6 چاه تعمیراتی و ترمیمی است؛ همچنین علاوه بر حفاری در این طرح، تاسیسات سر چاهی، خطوط لوله و تاسیسات روزمینی توسط شرکت پتروگوهر فراساحل کیش انجام می شود.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.