به گزارش ایرنا صادق فتح اللهی دوشنبه در حاشیه آیین انعقاد قرارداد محرمانگی واگذاری نخستین بسته EPCF/D (طراحی، ساخت ، نصب و حفاری همراه با تامین مالی ) ویژه واحدهای بهره‌برداری اهواز 2،3،5 در شرکت مناطق نفتخیز جنوب در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد:این قرارداد نخستین قرارداد از طرح توسعه 28 مخزن با اعتباری بالغ بر 300 میلیون دلار است که در محدوده جغرافیایی واحدهای بهره‌برداری اهواز 2،3،5 است و از شهریور امسال این پروژه آغاز می‌شود و مدت اجرای آن 2 سال است.
وی افزود: قرارداد این پروژه ها با شرکت‌های داخلی و با هدف بالا بردن توان این شرکت ها بسته می شود.
مدیر طرح واگذاری 28 مخزن منتخب شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب افزود: علاوه بر انعقاد نخستین قرارداد که امروز انجام گرفت 6 مناقصه دیگر نیز در حال انجام است.
وی بیان کرد:در این روش قرارداد، طرح به صورت یک پکیج کامل به پیمانکار واگذار می شود و تمامی بخش های یک پروژه در قالب یک بسته اجرایی می شود.
فتح ‌اللهی افزود: از پیش مشخص شده بود تا بسته اهواز به شرکت پتروگوهر فراساحل کیش واگذار شود؛ این شرکت در گذشته در مناقصات شرکت ملی مناطق نفتخیز شرکت کرده و در بحث حفاری تایید صلاحیت شده بود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 320 هزار بشکه نفت به طور روزانه از واحدهای بهره‌برداری اهواز 2،3،5 تولید می‌شود که با تکمیل این پروژه، میزان تولید نفت در این واحدها 42 هزار بشکه افزایش می‌یابد و همچنین از افت تولید 35 هزار بشکه نفت جلوگیری می‌شود.
قرارداد محرمانگی واگذاری نخستین بسته EPCF/D (طراحی، ساخت ، نصب و حفاری همراه با تامین مالی ) ویژه واحدهای بهره‌برداری اهواز 2،3،5بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و شرکت پتروگوهرفراساحل کیش در اهواز منعقد شد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.