فرامند هاشمی زاده یکشنبه در شورای برنامه ریزی استان با حضورمعاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشوردر سالن شهید رجایی استانداری خوزستان افزود: اگر تاریخ عمران استان را به چهار دهه تقسیم کنیم یک دهه استان در جنگ تحمیلی گذشت که تمامی زیرساخت ها وامکانات استان ازبین رفت.
وی اظهار داشت: در دهه دوم سرمایه داران به دلیل ازبین رفتن زیرساخت های استان از جنگ تحمیلی حاضر به سرمایه گذاری دراستان نبودند.
هاشمی زاده افزود: دهه سوم تردید در ساخت امکانات ازبین رفته استان گذشت ودر دهه چهارم دولت تدبیر وامید با خرابه های 30 سال گذشته روبرو شد که در حال بهبود این شرایط است.
وی بیان کرد: جنگ باعث مهاجرت افراد زیادی از اطراف شهرها وگسترش سکونتگاههای غیررسمی شد.
معاون هماهنگ کننده امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به وجود شرکت های بزرگی مثل نفت و پتروشیمی در استان گفت: این شرکت ها در کنار مزایایی که دارند متاسفانه مشکلات زیادی هم برای استان ایجاد کرده اند.
وی افزود: مهم ترین راهکار برای بهبود وضعیت استان ورود بخش خصوصی است که زیرساخت لازم برای ورود و فعالیت بخش خصوصی دراستان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا شهردار اهواز نیز دراین نشست گفت اهواز دومین شهر کشور در میزان مناطق حاشیه نشین است، 400هزار نفر در مناطق کم برخوردار وفرسوده این کلانشهر زندگی می کنند.
منصور کتانباف افزود: یک هزار و300 هکتار بافت فرسوده مصوب ویک هزار و300 هکتار بافت فرسوده غیرمصوب در اهواز داریم و تنها در یک منطقه فرسوده اهواز 485 واحد مسکونی با بافت فرسوده با چهار هزار و 333 خانوار و 811 واحد مسکونی پرخطر داریم.
شهردار اهواز بیان کرد: اهواز کم درآمد ترین کلان شهر درکشور است وبیشتر درآمدهای شهرداری اهواز صرف هزینه های جاری می شود.
وی افزود: براساس استاندارد درشرایط بد آب وهوایی باید یک هزار و 200 اتوبوس کولر دار در اهواز وجود داشته باشد که در حال حاضر 200 اتوبوس دراهواز فعالیت دارند و50 درصد آن ها هم فرسوده هستند.
سعید نمکی معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور جمعه شب(29 تیرماه) برای بازدید از پروژه های استان و بررسی مشکلات موجود در استان به همراه یک هیات هشت نفره به خوزستان سفر کرد.
/6002/7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.