به گزارش ایرنا هادی جعفری نژاد عصر شنبه در کارگروه فرهنگ، گردشگری و ورزش خوزستان در اهواز ضمن تقدیر از هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی استان نه تنها به صورت جزیره ای به مقوله فرهنگ نگاه نمی کنند بلکه با اتحاد و همدلی به دنبال رفع مشکلات فرهنگی استان هستند.
مدیر گروه فرهنگی، اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با اشاره به ارزش های فرهنگی، میراثی و گردشگری خوزستان گفت: این استان در بسیاری از زمینه ها قابل قیاس با استان های دیگر نیست و وجود خرده فرهنگ ها و گویش های مختلف در خوزستان، جنبه بسیار مهمی از فرهنگ عمومی کشور را تشکیل می دهد .
وی عنوان کرد: اکنون شرایط کشور نسبت به هر زمان دیگر حساس تر شده و احتمال عدم تحقق برخی منابع وجود دارد لذا انتظار داریم مسئولان فرهنگی استان همچون گذشته به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان توجه ویژه ای کنند.
جعفری نژاد در ادامه به نبود یک پروژه ملی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اشاره کرد و گفت: باعث تعجب است که حتی یک پروژه ملی در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان وجود ندارد. انتظار داریم که اداره فرهنگ و ارشاد استان در این خصوص یک پروژه فرهنگی به ما معرفی کرده و مطالعات خود را تا پایان شهریورماه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند.
وی در ادامه به موضوع گردشگری استان اشاره کرد و گفت: در محور گردشگری، شهر باستانی شوش، معبد چغازنبیل و آبشارهای شوشتر جزء آثار ثبت جهانی کشور در حوزه گردشگری به شمار می روند لذا سعی می کنیم در سال 98 اعتبار خوبی برای این بخش لحاظ کنیم.
مدیر گروه فرهنگی، اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به باغ موزه دفاع مقدس اهواز اشاره کرد و گفت: خوزستان نماد دفاع مقدس در کشور است به همین دلیل پروژه باغ موزه برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است و کارهای عملیاتی و منابع مالی آن جزء اولویت های ما به شمار می رود.
وی افزود: با توجه به این که خوزستان قطب ورزش کشور محسوب می شود پروژه سالن ورزشی چهار هزار و 500 نفری اهواز یکی از مهمترین موارد در بخش ورزش به شمار می رود. قطعا وجود این سالن ورزشی کمک بسیاری به حوزه فرهنگ استان خواهد کرد.
جعفری نژاد در پایان گفت: به مشکلات صدا و سیمای استان و به ویژه آبادان واقف هستیم و معتقدیم باید از دید ملی به صدا و سیمای خوزستان نگاه کرد. در حال حاضر 96 درصد مردم استان از پخش تلویزیونی بهره می برند و سعی می کنیم تا پایان سال چهار درصد دیگر از استان از این امتیاز بهره مند شوند.

9879/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.