به گزارش جمعه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل هواشناسی خوزستان بررسی های نقشه های پیش بینی نشان می دهد که تا فردا شنبه به دلیل استقرار الگوی تابستانی بر روی استان دمای هوای برخی نقاط خوزستان به بالای 49 درجه سانتیگراد می رسد.
بر اساس این پیش بینی از امروز جمعه تا 2 روز آینده به دلیل تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا بر روی منطقه ،طی ساعاتی شاهد وزش بادهای نسبتا شدید خواهیم بود که در برخی نقاط به ویژه نیمه غربی و مرکز باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش دید می شود.
در 24 ساعت گذشته شهرستان شوش با 48 درجه سانتیگراد بالای صفر و شهرستان ایذه با 24.1 درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در استان داشتند.
دمای هوای شهرستان اهواز نیز امروز حداکثر به 50 درجه و حداقل به 31 درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
تیر ماه امسال اهواز و بسیاری از شهرستان های خوزستان در روزهای متوالی دمای بالای 49 درجه سانتیگراد را تجربه کردند که دمای هوا در بیشترین میزان خود به 53 درجه سانتیگراد رسید و باعث تعطیل شدن 2 روزه ادارات و شرکت ها در استان شد.
در تیر ماه پارسال نیر دمای هوای اهواز و برخی نقاط استان به 54 درجه سانتیگراد رسیده بود.
بر اساس دستور ستاد بحران استان و به منظور کاهش مصرف برق در استان به دلیل گرمای شدید و جلوگیری از قطعی برق زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی در تابستان امسال به ساعت 12:30 کاهش یافته است.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.