به گزارش عزیز ساعدی روز سه شنبه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی در مرکز بهداشت خرمشهر اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث خط آبرسانی به حفار شرقی از محل آب غدیر حدود 9 هزار و 400 کیلومتر بوده که تنها بخش بسیار کوچکی از آن باقی مانده است.
وی گفت: با اجرای این خط که پیش بینی می شود تا پایان مرداد ماه به بهره برداری برسد ، مشکل کمی و کیفی آب روستاهای حفار شرقی برطرف می شود.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خرمشهر با اشاره به خروج کالای فسادپذیر از مرز شلمچه گردشگران عراقی، گفت: به منظور جلوگیری از فساد مواد غذایی قرار بر این شد سردخانه ای در خرمشهر برای نگه داری کالاهای صادراتی فساد پذیر احداث شود.
ساعدی ساماندهی دستفروشان بازارهای خرمشهر را لازم و ضروری دانست و گفت: طبق بخشنامه استانی اعلام شده تمام شهرستان ها باید نسبت به ساماندهی دستفروشان اقدام کنند و این بخشنامه اجرا شود.
وی با بیان اینکه دولت به دنبال قطع روزی دستفروشان نیست، گفت: دولت به دنبال فراهم ساختن شرایط مناسب تر برای کسب و کار دست فروشان بوده و این نگاه باید در باور مردم جای بگیرد.
ساعدی ادامه داد: شورای شهر و اصناف برای فراهم ساختن محلی برای انتقال و ساماندهی دستفروشان، چاره اندیشی کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان خرمشهر در این نشست صادر نشدن مجوز برای معدوم کردن سگ های ولگرد از سوی دادستان شهرستان را عمده دلیل توقف این عملیات بیان کرد و گفت: زنده گیری و عقیم سازی توسط بخش خصوصی و با همکاری شهرداری، منطقه آزاد اروند و دیگر دستگاههای اجرایی به عنوان گزینه جایگزین از سوی دادستانی مطرح شد.
فرشید بهشتی با بیان اینکه شکایات مردمی در مورد معضل سگ های ولگرد به مرکز بهداشت می رسد، گفت: مردم از وجود سگ های ولگرد اظهار نارضایتی می کنند و شهرداری باید اقدام لازم دراین زمینه را انجام دهد در غیر این صورت شورای سلامت ناچار به برخورد قضایی با شهرداری به عنوان متولی انجام کار می شود.
وی تامین هزینه های مورد نیاز اجرای طرح زنده گیری سگ های ولگرد را خواستار شد و گفت: مشکل سگ های ولگرد باید تا 25 مرداد حل شود.
بهشتی در بخش دیگری به موضوع انهار روباز در مینوشهر و خرمشهر اشاره کرد و گفت: این انهار روباز در خرمشهر و مینوشهر برای ساکنان محلی خطر ساز شده و باید برای جلوگیری از حوادث غرق شدن کودکان حفاظ نصب شود.
بهشتی در ادامه شوری آب خرمشهر را 2هزار میکروموس بیان کرد و گفت: تاکنون هیچ موردی از اپیدمی بیماری های عفونی روده ای ناشی از آب در خرمشهر گزارش نشده اما مواردی از بیماری های گوارشی فصلی که هرساله در این فصل ایجاد می شود وجود داشته که ارتباطی به آب ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در این نشست به ساماندهی دستفروشان، اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی دستفروشان برنامه های مختلفی همچون احداث بازارهای محلی با هدف کاهش آمد و شد به مرکز شهر با توجه نبود پارکینگ تصویب شده است.
محمدجواد بچاری اظهار داشت: به منظور ساماندهی دست فروشان محلی در میدان مقاومت محلی تعیین و قرار شد سازه های سبک احداث شود.
وی فراهم ساختن زمینه برای رفع مشکلات زیرساختی بازار را از امتیازات ساماندهی دستفروشان بیان کرد و گفت: این کار اقدامی مثبت در جهت رفاه حال شهروندان و توسعه شهری است.
در جلسه شورای سلامت شهرستان خرمشهر مقرر شد که شهرداری هر چه سریعتر طرح زنده گیری و عقیم سازی سگ های ولگرد را اجرا کند و جهادکشاورزی و شهرداری نیز نسبت به ساماندهی انهار روباز اقدام کنند.
7100/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.