به گزارش ایرنا محمد صادق کریمی کیا روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ایذه با حضور معاون فرماندار و سایر دستگاه های اجرایی این شهرستان گفت: اگر به دنبال تغییرات ملموس در ایذه هستیم باید مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان باید پیگیر سهم حوزه متبوع خود از استان باشند.
کریمی کیا به پتانسیل های بی بدیل این شهرستان در حوزه دامداری و گردشگری اشاره کرد و گفت: متاسفانه ارائه ندادن طرح و ایده از سوی جوانان مانع جذب اعتبارات قابل قبول در حوزه اشتغال این شهرستان شده و ایذه کمترین اعتبار را دراستان جذب کرده است.
مدیر کل امور اجتماعی از مسئولین ایذه خواست برای رونق اقتصادی، نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی ، جوانان این شهر را آگاه و تشویق به ارائه طرحهای اقتصادی و اشتغال با توجه به بافت فرهنگی- اجتماعی این شهرستان کنند.  
کریمی کیا از اجرای پنج پروژه فرهنگی- اجتماعی در خوزستان و شهرستان ایذه خبر داد و افزود: به منظور افزایش نشاط اجتماعی، هفته فرهنگی – اجتماعی- ورزشی با حضور مدیران ارشد استان و گروه های موسیقی و تئاتر استانی و کشوری، جشنواره غذای محلی با هدف معرفی جاذبه های گردشگری در پاییز یا زمستان سال جاری در ایذه برگزار می شود.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری از اجرای طرح های سه گانه در حوزه آموزش و پرورش خبر داد و افزود: در راستای تحقق شعار استاندار خوزستان مبنی بر اینکه 'هیچ کودکی به دلیل فقر نباید از تحصیل بازبماند' امسال طرح شناسایی و جذب بازماندگان امسال با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد و از همه بخشداران، دهیاران و سایر دستگاه های مربوطه می خواهیم این کودکان را شناسایی و اسامی آنها را به فرمانداری ها بدهند. 
وی به اختصاص بورس تحصیلی به دانش آموزان بی بضاعت به عنوان یکی دیگر از طرح های سه گانه در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: استانداری خوزستان از یکهزار دانش آموزان نخبه ای که به دلیل فقر قادر به ادامه تحصیل نیستند،حمایت می کند و در این طرح سهم شهرستان ایذه محفوظ خواهد ماند، البته امیدواریم این رقم با حمایت مردم و برخی از صنایع بزرگ استان افزایش یابد.  
مدیر کل امور اجتماعی گفت: بر اساس آمارهای واصله برخی از دختران در مقاطع تحصیلی بنا به دلایلی فرهنگی و یا دوری مسافت قادر به ادامه تحصیل نیستند، برای تامین حق ادامه تحصیل آنان، با هماهنگی های صورت گرفته از سوی استاندار با وزیر آموزش و پرورش، آموزش از راه دور از طریق تبلت در دستور کار قرار گرفته است.
کریمی کیا اظهار داشت: تمام طرح ها از سوی وزارت کشور تامین اعتبار شده است و با نظارت استانداری در اختیار فرمانداری ها و
دستگا ههای اجرایی قرار خواهد گرفت.
مدیر کل امور اجتماعی به اجرای طرح ' شهر امن من' اشاره کرد و تصریح کرد: در راستای کاهش تیراندازی در مراسم های شادی و عزا این طرح در برخی از شهرستان در حال اجرا است و به زودی در شهرستان ایذه اجرا خواهد شد.
کریمی کیا تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی شهرستان ایذه باید طرح 'شهر امن من' را جدی پیگیری کنند و هر بخشی بتواند به کاهش این طرح کمک کند، از حمایت مالی به دانش آموزان و یا تجهیز مدارس بخش خود برخوردار خواهد شد.
طرح 'شهر امن من' سال گذشته بصورت پایلوت در بخش چغامیش شهرستان دزفول انجام شد و هم اکنون در شهرهای حمیدیه و کارون دنبال می شود.
کریمی کیا دراین نشست همچنین به معضل خودکشی در شهرستان ایذه پرداخت و تصریح کرد: متاسفانه مدتی است با اخبار ناگواری از اقدام به خودکشی و گاه منجر به مرگ جوانان این شهرستان هستیم که نگران کننده است.
این مقام مسئول،آموزش و مهارت آموزی والدین، معلمان و مدیران مدرسه را یکی از راه های کاهش این پدیده دانست و گفت: در همین راستا کارگاه های آموزشی به منظور آگاهی بخشی و نحوه برخورد برای افراد اقدام کننده به خودکشی برای خانواده ها بخصوص زنان و دختران، مدیران و معلمان مدارس برگزار خواهد شد.
مدیر کل امور اجتماعی به برگزاری کارگاه های آموزشی مداخله مفید و مثبت در زمینه خودکشی برای روانشناسان، سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: هفته آینده اولین کارگاهی دو روزه از سوی معاونت بهداشت علوم پزشکی جندی شاپور در شهرستان ایذه برگزار می شود همچنین آموزش و بازآموزی پزشکان عمومی در مراکز بهداشت و بیمارستان ها، تجهیز و تقویت اورژانس اجتماعی از دیگر اقدامات در زمینه کاهش خودکشی است.
در این نشست مقرر شد کمبود نیروی های انسانی متخصص درایذه از سوی شورای اداری استان پیگیری شود.
کریمی کیا از نبود زیرساخت های مناسب ورزشی و تفریحی سخن گفت و  ادامه داد: اعتبارت بسیار خوبی در حوزه ورزش و جوانان از سوی استانداری تامین شده است و مسئولان شهر باید سهم خود را پیگیری و مطالبه کنند.
مدیر کل امور اجتماعی تاکید کرد: در صورت نبود امکانات ورزشی همچون استخر، زمین چمن ورزشی و دیگر امکانات تفریحی- ورزشی نباید انتظار نشاط جتماعی در جامعه را داشته باشیم.
وی از مدیران شهرستان ایذه خواست هرگونه کمبود و کاستی را به فرمانداری یا معاونت سیاسی- اجتماعی ارجاع دهند تا پیگیری های لازم صورت گیرد.
کریمی کیا گفت: مسئولان محلی باید از همه ظرفیت ها برای جلوگیری از افکار منفی به سمت خودکشی استفاده کنند تا یاس و ناامید در شهر از بین رود و اگر فردی تصمیم به خودکشی گرفت از سوی روحانیون محل، معلمان مدارس و والدین حمایت اجتماعی صورت گیرد. همچنین اگر فرد در فاز اقدام قرار گرفت، شبکه بهداشت و معاونت دانشگاه جندی شاپور اطلاعات فرد را ثبت و در اختیار بهزیستی قرار دهند چرا که پنهان کاری برابر با بازگشت به نقطه بحران و احتمال اقدام مجدد خودکشی فرد است .
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان تاکید کرد: استانداری از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و اعتبارات قابل قبولی در حوزه های فرهنگی- اجتماعی در اختیار این شهرستان قرار خواهد داد، اما موفقیت در هر پروژه ایی نیازمند عزم جدی مسئولان و مشارکت مردم است.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.