به گزارش ایرنا نمایندگان سازمان هواپیمایی کشوری،ستاد مشترک نیروهای مسلح و نیز استانداری خوزستان روز سه شنبه با سفر به دزفول ضمن بازدید از فرودگاه این شهرستان ظرفیت های تولیدی در بخش کشاورزی دزفول را نیز مورد بررسی قرار دادند.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بازدید برای بررسی ظرفیت های فرودگاهی و اقتصادی دزفول انجام شده گفت:نتایج این بازدید فردا در نشستی با حضور مسئولان کشوری در تهران بررسی و در نهایت در خصوص مرز هوایی دزفول تصمیم گیری می شود.
امیر عیسی زاده افزود:در صورت صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول در این نشست امکان صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان از این فرودگاه فراهم خواهد شد.
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز روز گذشته گفت:پس از پنج سال پیگیری و برطرف کردن مشکلات موجود سرانجام مرز هوایی فرودگاه دزفول در مراحل پایانی تایید نهایی قرار گرفته است.
عباس پاپی زاده صدور مجوز مرز هوایی دزفول را کاری بزرگ در راستای توسعه اقتصادی شمال خوزستان دانست و گفت:با صدور این مجوز زیرساخت توسعه صادرات در شهرستان دزفول فراهم خواهد شد و شاهد پیشرفت اقتصادی این منطقه به ویژه توسعه صادرات بخش کشاورزی خواهیم بود.
وی افزود:با توجه به اینکه دزفول یکی از قطب های کشاورزی منطقه است صادرات این محصولات باعث ارزآوری شده و زمینه ساز توسعه خواهد بود.
سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصول کشاورزی در شمال خوزستان تولید می شود که با وجود کیفیت بالا به علت نبود بازار مناسب بخش زیادی از این تولیدات خوراک دام می شود .
با اخذ مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول علاوه بر جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی امکان صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان به بازارهای خارج از کشور فراهم می شود.
وعده صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه دزفول در چند سال گذشته بارها از سوی مسئولان این شهرستان اطلاع رسانی شده ولی تاکنون عملا محقق نشده است.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.