به گزارش ایرنا در چند روز گذشته و همزمان با افزایش دمای شهرستان شوش تا مرز 52 درجه سانتیگراد آب بیشتر مناطق روستایی در بخش وسیع شاوور با افت شدید فشار و قطع چند ساعته آب همراه بود.
ساکنان 38 روستای منطقه آهودشت بخش شاوور شوش بیشترین فشار ناشی از قطع آب و افت فشار را در چند روز گذشته متحمل شده اند که البته مشکل آنها تاکنون حل نشده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان شوش در خصوص مشکل پیش آمده برای روستاهای بخش شاوور به خبرنگار ایرنا گفت: مشکل تامین آب شرب روستاهای آهودشت بزودی با احداث چندحلقه چاه از محل روستای خماط برطرف می شود.
محمد رزاقی گفت:در حال حاضر آب آشامیدنی اهالی 21 روستای مجتمع آبرسانی خلیفه حیدر از رودخانه تامین می شود که با طی فرآیند کامل تصفیه خانه مشکل تامین آب 38روستای منطقه حل می شود.
وی بیان داشت :در حال حاضر حدود سه کیلومتر لوله هزار و 400 اینچ برای اجرای این طرح احداث شده و در هفته آینده نیز 1،5 کیلومتر دیگر احداث خواهد شد البته انتظار داریم سازمان آب وبرق خوزستان به تعهد خود در خصوص تامین 5،5 کیلومتر لوله یکهزار و 400 اینچ منطقه آهودشت اقدام کند تا مشکل لوله های قدیمی وفرسوده این روستاها حل شود.
مدیر امور آبفار شوش بیان داشت:برای عبور از بحران آب در منطقه آهودشت می بایستی بازسازی کامل تاسیسات ،لایروبی ،حوضچه ها ،اجرای پساب ها،ساخت و تجهیز سیستم کنترل آب، محوطه سازی الکتروپمپ ها ،سیستم برق ،تعویض خط انتقال به طول 10کیلومتر ،انتقال آب از محل چاه های خماط اجرا شود.
رازقی گفت: بزودی اتاق کنترل کیفی (کلر)وسیستم پساب این مجتمع احداث و راه اندازی خواهد شد.
وی گفت:در حال حاضر 2 حوضچه اولیه بعد از 10سال لایروبی اساسی شد و در حال اصلاح و بازسازی می باشند ضمن اینکه چهار شکستگی بزرگ در این منطقه وجود دارد که در زمین کشاورزی واقع شده و به دلیل باتلاقی بودن زمین دسترسی به آنها امکانپذیر نیست.
رازقی گفت: روستاهای انتهای خط انتقال مجتمع آبرسانی خلیفه حیدر به دلیل مشکلات فنی و کمی آب به صورت موقت 12ساعت از شبانه روز آب دارند.
وی گفت: کل اعتبار تامین شده برای اجرای پروژه آبرسانی خلیفه حیدرحدود 90 میلیارد ریال بوده که تامین شده و پروژه در مراحل اجرایی قرار دارد.
با آبرسانی به این روستاها حدود یکهزار و 300 مشترک با جمعیتی معادل هشت هزار نفر از آب سالم برخوردار می شوند.
بخش شاوور با 90 هزار نفر جمعیت دارای 120 روستای پراکنده است.
این بخش در 50 کیلومتری اهواز و 15 کیلومتری شهر شوش واقع است.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.