به گزارش ایرنا از حدود 2 هفته پیش تاکنون کمبود سیلندر گاز بوتان و پرسی در شهرستان شوش موجب سرگردانی مردم برای تهیه گاز مایع شده ضمن اینکه افزایش قیمت را نیز به دنبال داشته است .
برخی شهروندان در هوای داغ تابستان برای تهیه یک عدد سیلندر گاز ناچار روزانه چند بار به نمایندگی شرکت های گاز در شوش مراجعه کرده و در آخر نیز دست خالی به خانه باز می گردند.
این کمبود موجب ایجاد بازار سیاه و دلالی در بازار شوش به ویژه در مناطق روستایی این شهرستان شده به طوریکه یک عدد سیلندر گاز تا 200 هزار ریال معادل سه برابر قیمت مصوب نیز به فروش می رسد.
یک مقام آگاه در شوش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کمبود سیلندر گاز خانگی در این شهرستان به دلیل کاهش تولید در پالایشگاه آبادان است.
وی افزود: پالایشگاه آبادان تولید گاز را کاهش داده و افزایش تولید بنزین را در برنامه کاری خود قرار داده است.
مسوول نمایندگی پرسی و بوتان گاز در شوش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 10 روز است که سیلندر گاز در این شهرستان کمیاب شده و برای تامین نیاز گاز این شهرستان به شهرهای اندیمشک ، شوشتر و مسجدسلیمان مراجعه کردیم ولی نتیجه نگرفتیم اما سیلندرهای گاز شبانه در بازار آزاد بین دکه ها و محل شارژ ال پی جی توزیع می شود.
وی افزود: نیاز شهرستان شوش روزانه حداقل 200 سیلندر گاز مایع می باشد که با وجود مراجعه مکرر به شرکت بوتان گاز در اندیمشک سهمیه این شهرستان تامین نمی شود.
مسئول نمایندگی پرسی و بوتان گاز در شوش به عرضه گسترده کپسول های 28کیلویی در ورودی شهرها از جمله شوش اشاره کرد و گفت:هنوز هم افرادی به ‌صورت غیر استاندارد در زمینه شارژ گاز پیک نیک ، سیلندر و نصب مخزن ال پی جی خودروها در شهرستان شوش فعالیت دارند و با وجود بروز حوادث هیچ ارگانی یا دستگاهی مسئولیت برخورد با آنان بر عهده نمی گیرد.
در پنج شهر شوش وبرخی روستاهای این شهرستان اکثر منازل دارای شبکه گاز هستند و تنها برخی از منازل به ویژه در مناطق روستایی از شبکه گاز شهری محروم بوده و همچنان از سیلندر گاز مایع استفاده می کنند.
در حالیکه برخی از مردم شهرستان 220 هزار نفری شوش به ویژه اهالی روستاها 10 روز است با مشکل کمبود گاز مایع مواجه بوده و روزانه در هوای داغ تابستان برای تهیه یک عدد سیلندر گاز تلاش می کنند مسئولان این شهرستان پاسخگوی این مشکل نبوده و بعضا نیز این کمبود را تکذیب می کنند.
7280/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.