به گزارش ایرنا یکی از شهروندان اهوازی که در منطقه کیانشهر اهواز سکونت دارد به خبرنگار ایرنا گفت: از حوالی ساعت سه عصر امروز برق منازل این منطقه قطع شد این درحالی است که این موضوع از قبل اطلاع رسانی نشده است.
این شهروند توضیح داد: بسیاری از خانواده هایی که کودک خردسال داشتند در زمان قطع برق برای حفظ سلامت فرزندانشان ناچار به کولر خودروهای خود پناه بردند.
مسئول روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز علت قطع برق در کیانشهر را اشکال در فیوز خط سمت منازل لادن و مریم این منطقه به دلیل فشار زیاد روی شبکه برق اعلام کرد.
علی شکر خدایی به خبرنگار ایرنا گفت: شرکت توزیع نیروی برق هیچگاه به خاطر کمبود برق خاموشی نمی دهد بلکه حادثه های ناشی از بد مصرفی موجب قطع برق می شود.
وی افزود: مصرف بالای برق در ساعات پیک موجب افزایش بار بر شبکه شده و در نهایت فیوز ، سیم یا ترانس منطقه دچار مشکل می شود.
شکرخدایی از شهروندان خواست در هنگام پیک که از ساعت13تا 17است به هیچ وجه از وسایل برقی غیراز وسایل خنک کننده استفاده نکنند و استفاده از این وسایل را به ساعات غیر پیک مانند اوایل صبح موکول کنند.
در روزهای اخیر موارد بسیاری از آسیب به تجهیزات از جمله گداختگی، سیم بریدگی و سوختن فیوز در شهرستان اهواز اتفاق افتاده که دلیل آن رعایت نشدن الگوی درست مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف عنوان شده است.
چهارشنبه همچنین به دلیل گرمای بیش از حد هوا که از سوی هواشناسی استان پیش بینی شده بود، ادارات و مراکز آموزشی اهواز تعطیل شدند.
7164/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.