به گزارش ایرنا یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز روز یکشنبه در آیین امضای تفاهم نامه با سرمایه گذاران خارجی در هتل نیشکر اهواز گفت: اقتصاد خوزستان دولتی است از این رو باید با تعریف بسته های حمایتی سرمایه گذاران را به حضور در خوزستان و به ویژه شهر اهواز ترغیب کنیم.
محمد هادی قنوات ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی شورای اسلامی شهر اهواز ایجاد زمینه لازم برای حضور سرمایه گذاران خارجی بود از این رو کمیسیون سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شورا برای تسهیل این امر تشکیل شد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه فضای کسب و کار باید بهبود پیدا کند یادآور شد: باید مسئولان مربوطه و به ویژه نمایندگان قوانین بیمه، مالیات و قانون کار را برای ورود سرمایه گذران تسهیل کنند.
رییس سازمان مشارکت های مردمی و سرمایه گذاری شهرداری اهواز نیز از برگزاری تالارهای گفت و گو برای رایزنی با سرمایه گذاران خبر داد و گفت: در یکی از میزهای گفت و گو با شرکت چینی Crec برای راه اندازی خط دوم مترو اهواز توافقاتی صورت گرفت.
امیر صفی خانی ادامه داد: راه اندازی و تکمیل خط دوم متروی اهواز نیازمند عزم استانی است و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان در بحث تضمین این پروژه همکاری بیشتری کنند.
وی درخصوص محورهای سایر توافقات نیز گفت:مدیریت پسماند، احداث پارک ها، گردشگری، شهر هوشمند، ساخت مجتمع های تجاری و توقفگاه های طبقاتی از دیگر محورهای مورد گفت و گو بود.
به گزارش ایرنا این تفاهم نامه ها با شرکت فرانسوی هایپر مارکت های ماف پارس، شرکت ایتالیایی سارتوری، شرکت چینی Crec منعقد شد.
نخستین همایش 2 روزه سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در تالار اجتماعات هتل نیشکر اهواز با حضور سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذرانی از کشورهای یونان، قرقیزستان، ایتالیا و چین برگزار شد.
این شرکت ها با هدف سرمایه گذاری در حوزه مترو، راه آهن، شهرسازی، مدیریت پسماند، پارک آبی،شهر هوشمند، ساختمان سازی و گردشگری کلانشهر اهواز دراین همایش شرکت کرده بودند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.