به گزارش ایرنا منصور کتانباف روز یکشنبه در حاشیه انعقاد سه تفاهم نامه با شرکت های خارجی برای سرمایه گذاری در پروژه های شهری که در هتل نیشکر اهواز برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: نخستین گام برای جذب بخش خصوصی تضمین منافع سرمایه گذار است زیرا سرمایه گذاران به موقعیت های متزلزل ورود نمی کنند.
وی گفت:شهرداری یک نهادغیردولتی و سازمان درآمد - هزینه ای است که باید براساس درآمدها، هزینه هایی را در جهت خدمت به شهروندان ارایه دهد.
کتانباف با اشاره به اینکه برای شهرداری ها 123 وظیفه تعریف شده خاطر نشان کرد: این حجم از وظیفه در بین دستگاه های خدمات رسان بی نظیر است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به عنوان یکی از درآمدهای پایدار شهرداری شناخته می شود بیان کرد:امروز سه تفاهم نامه با شرکت های خارجی برای ساخت مجتمع های تجاری، شهربازی، ساخت پل، توسعه مترو و پارک آبی در اهواز بسته شد.
وی افزود: این تفاهم نامه ها از نوع سرمایه گذاری مشترک بین شهرداری و سرمایه گذار است. سهم شهرداری در اختیار گذاشتن زمین و عوارض ساخت است و سرمایه گذاران خارجی نیز موظف به ساخت و بهره برداری پروژه ها هستند.
کتانباف درخصوص سایر پروژه ها گفت: در سایر موضوعات مانند مدیریت پسماند نیز برای بازتولید زباله های بازیافتی و تولید برق از پسماند شهری توافقاتی شده است. برای ساماندهی پزشکان و رفع نیازهای درمانی هم قرار است یک پردیس سلامت در اهواز ساخته شود.
بنابراین گزارش، شهرداری اهواز با سه شرکت چینی، فرانسوی و ایتالیایی تفاهم نامه هایی برای ساخت مجتمع های تجاری ، شهربازی، ساخت پل، توسعه مترو و پارک آبی امضا کرد.
نخستین همایش 2 روزه سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری در روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری در تالار اجتماعات هتل نیشکر اهواز با حضور سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذرانی از کشورهای یونان، قرقیزستان، ایتالیا و چین برگزار شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.