دکتر شکرالله سلمان زاده یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کشور از هر 10 زن یک نفر مبتلا به دیابت است و خوزستان نیز تقریبا همین وضعیت را دارد که کم تحرکی و مصرف غذاهای شیرین نقش مهمی دارد.
وی افزود: بر اساس مطالعه صورت گرفته در سال 1395 در خوزستان، 13 درصد مردم خوزستان مبتلا به دیابت هستند که به علت تغییر در سبک زندگی، تمام بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت رو به افزایش است.
سلمان زاده ادامه داد: تحرک نداشتن کافی، تغذیه نامناسب، مصرف سیگار و الکل از مهمترین عوامل موثر در ابتلا به بیماری دیابت است.

**مصرف قند در خوزستان بیش از 2 برابر حد طبیعی است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مصرف استاندارد قند در روز 12 گرم در روز است که درخوزستان بیش از 2 برابر حد طبیعی مصرف می شود و مصرف طبیعی نمک حدود پنج گرم در روز است که در خوزستان 2.5 برابر مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: مصرف بی رویه فست فودها به علت چربی بالا نیز نقش مهمی در افزایش ابتلا به بیماری دیابت دارد.
سلمان زاده با اشاره به اینکه 50 درصد افراد مبتلا به دیابت در همه دنیا از بیماری خود اطلاع ندارند افزود : افراد با افزایش وزن و سابقه خانوادگی باید غربالگری انجام دهند که به صورت رایگان در مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاههای بهداشت انجام می شود.

**مردم در روز 30 دقیقه تحرک بدنی داشته باشند
رئیس مرکز بهداشت خوزستان توصیه کرد: مردم سبک زندگی خود را اصلاح کنند، حداقل 30 دقیقه در روز و یا 150 دقیقه در هفته تحرک بدنی به صورت پیاده روی یا دویدن داشته باشند و مصرف فست فود، نوشابه های گازدار، سیگار و الکل را به صفر برسانند.
وی تاکید کرد: با رعایت این موارد تا 70 درصد از ابتلا به بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت پیشگیری می شود.

3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.