در این مراسم از موسی بلادیان، پیشکسوت عرصه فرهنگ، در سالن جلسات هتل مجتمع فجر اهواز تجلیل بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اهواز، صبح امروز شنبه ۱۶ تیرماه، مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره هنرهای دیجیتالی خوزستان و تجلیل از موسی بلادیان، شخصیت پیشکسوت عرصه فرهنگ، در سالن جلسات هتل مجتمع فجر با حضور حاجتی امام جمعه موقت اهواز، سید موسی بلادیان و سرهنگ حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج)خوزستان و تنی چند از مسئولان‌ و اصحاب رسانه برگزار شد.

دبیر جشنواره دیجیتالی خوزستان در ابتدای جلسه به تشریح اهداف این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: خوزستان در فرصت سوزی و ظرفیت سوزی بسیار متبحر است، هر چه که از این ظرفیت ها خصوصا هنری و رسانه ای در فضای ملی استفاده می شود، متاسفانه در خوزستان بی بهره می ماند. به همین دلیل در صدد بر آمدیم در مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی با عنوان متنا که از مراکز وابسته به قرارگاه سایبری بسیج و سپاه ولیعصر استان خوزستان است، هنرمندان سراسر استان را شناسایی کرده و طی فراخوانی آثاری از هنرمندان دریافت شود و به ظرفیت های استان در این زمینه در جشنواره پرداخته شود.

اسماعیل معنوی افزود: مناسبت های زیادی برای برگزاری این جشنواره بود اما ما غدیر را انتخاب کردیم؛ زیرا اعتقاد داریم دوای بسیاری از مشکلات ما غدیر است.

وی از اهداف این جشنواره به موارد زیر اشاره نمود:

۱-شناسایی هنرمندان و استعدادهای ناشناخته

۲-بزرگداشت غدیر و هدایت تولیدات به سمت غدیر

۳-تولیدات متناسب با نیازهای بومی.

معنوی ادامه داد: از آنجا که عموم فضای رسانه دیجیتالی است، بر آن شدیم که آثار قابل ارائه در فضای مجازی از جمله: عکس، پوستر، سرود، فیلم کوتاه، مستند کوتاه و تایپوگرافی را مورد بررسی قرار دهیم. برای هر رشته با هنرمندان آن رشته مشورت کرده و موضوعات تخصصی آن رشته را انتخاب کردیم.

وی عنوان کرد: از نقاط تمایز این جشنواره این است که در آن به بحث اکران آثار پرداخته ایم؛ چرا که در اکثر جشنواره ها، آثار جمع آوری و در دبیرخانه جشنواره بایگانی می شوند. رویکرد ما مبتنی بر اکران آثار و نشر آن ها به نام خود هنرمندان در جامعه می باشد.

امام جمعه موقت اهواز و رئیس مجمع عالی بسیج استان خوزستان در ادامه مراسم  عنوان کرد: غدیر یکی از پر اهمیت ترین موضوعاتی است که امام رحمه الله علیه بعد از توحید و بیش از نبوت به آن پرداخته اند. باید فاصله خود را با ائمه اطهار کم کنیم.

حاجتی در ادامه در توصیف آموزه های امام جعفر صادق (ع) به بهانه سالروز شهادت ایشان در روزهای آتی، بیاناتی مطرح کرد و علت عظمت امام راحل را دست یابی ایشان به هندسه معرفتی امام صادق(ع) و اعتقاد و اجرای آن در مراحل زندگی دانست.

همچنین از اقدامات موسی بلادیان در زمان انقلاب و پس از آن قدردانی کرد.

حاجتی، معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج)خوزستان در ادامه این مراسم اظهار داشت: ماموریت سپاه از بستن تنگه هرمز تا کمک به سوریه و هر جای دیگری که اسم خدا و عدالت باشد در سرتاسر گیتی گسترده است. دشمن در صدد تزریق یاس از طریق فضای مجازی در جامعه است. وظیفه سپاه صیانت از خون شهدا و دستاورد های انقلاب بوده و با کمال میل از این جشنواره پشتیبانی می کند.

وی در خصوص مواضع کنونی رئیس جمهور در قبال کشورهای اروپایی و پیام سردار قاسم سلیمانی به حمایت از رئیس جمهور و بستن تنگه هرمز اشاره کرد و گفت: سپاهی یعنی کسی که خودش را سرباز امیر المومنین (ع) می داند. سپاه یک تفکر است، یک فرهنگ، یک عشق به علی (ع) است.

در پایان این مراسم از موسی بلادیان تقدیر شد و از پوستر جشنواره رونمایی گردید.

موسی بلادیان نیز از این تقدیر، تشکر کرد و از خاطرات خود در زمان مبارزات انقلابی و اقدامات خود در تلاش برای حفظ نظام اسلامی سخنانی عنوان نمود.

22

2

3

4

5

6

7

55

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.