محمود عبدالحسن جبار الیثی روز شنبه در حاشیه برگزاری نشست با اعضای اتاق بازرگانی اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: دیوانیه نیازمند و علاقمند برقراری ارتباط با خوزستان در بحث توریسم سلامت است که در این صورت، بیماران ما که به کشورهای دورتر مانند هند و لبنان سفر می کنند، می توانند به این استان سفر کنند.
وی افزود: اگر بتوانیم ظرفیت های درمانی خوزستان و اهواز، هزینه ها و نوع تخصص ها را شناسایی و بررسی کنیم، می توانیم در دیوانیه بازاریابی، و مردم را علاقمند به آمدن به خوزستان کنیم.
رییس اتاق بازرگانی دیوانیه بیان کرد: هیات عراقی شامل برخی اعضای اتاق بازرگانی استان قادسیه و تجار و بازرگانان فعال در زمینه انرژی، حبوبات، پیمانکاری، مصالح ساختمانی، صنایع تبدیلی شهرستان دیوانیه، برای نخستین بار به خوزستان آمده و هدف از این سفر فعال سازی روابط تجاری و افزایش مبادلات تجاری بین 2 کشور و استان است.
وی ادامه داد: در اتاق بازرگانی دیوانیه رغبت زیادی به افزایش روابط با ایران وجود دارد و ملت عراق نیز با آسودگی خیال کالاهای ایرانی را که کیفیت خوبی دارند، می پذیرند، به همین دلیل به دنبال افزایش مراودات هستیم.
اللیثی یادآور شد: ظرفیت های زیادی در زمینه گردشگری، کشاورزی، انرژی و درمان در خوزستان وجود دارد ولی امیدواریم ارتباطات دو سویه باشد و سفرهایی نیز از سوی هیات ایرانی به دیوانیه و برگزاری نمایشگاه های مشترک برای معرفی و بازاریابی کالاها صورت گیرد.
وی به برخی مشکلات موجود در بین بازرگانان ایرانی و عراقی اشاره کرد و افزود: اختلافات بین تجار، وارد شدن کالایی با کیفیت پایین تر بر خلاف توافق، نبود پایبندی به زمان برای تحویل کالا و اختلافات مالی از جمله مشکلاتی هستند که گاهی وجود دارند.
رییس اتاق بازرگانی دیوانیه ادامه داد: اتاق بازرگانی اهواز با ایجاد مرکز داوری گام مهمی در زمینه حل مشکلات بین بازرگانان ایرانی و عراقی برداشته که بر اساس آن، بدون مراجعه به مراجع قضایی و از طریق مکاتبه و رسیدگی این مشکلات قابل حل خواهد بود.
الیثی گفت: قصد داریم یک مرکز تجاری در دیوانیه برای بازاریابی و معرفی کالاهای ایرانی دایر کنیم تا میزان ارتباطات تجاری دو استان خوزستان و قادسیه را افزایش دهیم.
گفتنی است رییس اتاق بازرگانی شهر دیوانیه عراق به همراه نایب رییس و اعضای این اتاق برای بازدید از ظرفیت های خوزستان و نحوه همکاری با اتاق بازرگانی ایران دیروز جمعه وارد خوزستان شدند.
شهرستان دیوانیه مرکز استان قادسیه عراق است.
9770/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.