به گزارش ایرنا همایون یوسفی روز شنبه در نخستین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری در تالار اجتماعات هتل نیشکر اهواز خطاب به شهرداری اهواز گفت: پیشنهاد می شود در راستای جلب اعتماد سرمایه گذاران خارجی از واگذاری پروژه های کوچک شهری آغاز کنیم و سپس به سراغ پروژه های بزرگتر برویم.
وی ادامه داد: کشور ایران یکی از غنی ترین مناطق دنیا به لحاظ وجود منابع طبیعی است و موقعیت
آن به دلیل منابع عظیم نفت، گاز، مواد معدنی، موقعیت خاص جغرافیایی، دسترسی به آبهای آزاد و همچنین نیروی انسانی در منطقه غرب آسیا بی بدیل است.
یوسفی یادآور شد: در بین استان های کشور نیز خوزستان به دلیل دارا بودن بیشترین میزان آب، خاک غنی، ذخایر معدنی همجواری با کشورهای خلیج فارس و 600 کیلومتر مرز آبی و خاکی فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری دارد.
وی گفت: مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از سرمایه گذاری خارجی قوانین حمایتی را تصویب کرده، و جایگاه ویژه ای برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است.
یوسفی با بیان اینکه امیدوارم با تعریف پروژه های مناسب شاهد تحول در شهر باشیم افزود: کلانشهر اهواز باید در مسیر توسعه قرار گیرد از این رو همه باید به یکدیگر کمک کنیم.
بنابراین گزارش، نخستین همایش سرمایه گذاری خارجی در حوزه مدیریت شهری در تالار اجتماعات هتل نیشکر اهواز با حضور سرمایه گذاران داخلی و سرمایه گذارانی از کشورهای یونان، قرقیزستان، ایتالیا و چین برگزار شد.
این شرکت ها با هدف سرمایه گذاری در حوزه مترو، راه آهن، شهرسازی، مدیریت پسماند، پارک آبی، شهر هوشمند، ساختمان سازی و گردشگری کلانشهر اهواز شرکت کرده بودند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.