فرماندار اندیکا جمعه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آتش سوزی حوالی ساعت 21گزارش شد ولی در زمان حاضر امکان اعزام نیرو به منطقه وجود ندارد.
منوچهر ورناصری افزود: هماهنگی لازم در ستادبحران شهرستان انجام شده و بامداد روز شنبه نیروهای محیط زیست،هلال احمرو دیگر ارگان های مربوطه به منطقه اعزام می شوند.
رییس ستاد بحران شهرستان اندیکا ادامه داد:با توجه به سخت گذر بودن منطقه با مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز هماهنگ شده تا در صورت نیاز فردا هلی کوپتر آب پاش به این منطقه اعزام شود.
رییس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا نیز در این زمینه به خبرنگار ایرناگفت:این آتش سوزی در سطح مراتع و جنگل اتفاق افتاده ولی علت آن هنوز مشخص نیست.
مصطفی یوسفی افزود:با توجه به تاریک بودن هوا،وزش باد و شرایط خاص منطقه هیچ گونه اقدامی برای مهار آتش در زمان حاضر امکان پذیر نیست اما نیروهای پاسگاه محیط بانی شیرین بهار فردا صبح به منطقه اعزام می شوند.
یکی از اهالی روستای چال منار نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت:هم اکنون نیروهای مردمی مشغول مهار آتش هستند اما آتش سوزی به شدت در حال پیشروی است.
صادق صادقی افزود: اگر امشب نیروهای امدادی به منطقه اعزام نشوند بخش های زیادی از مراتع و جنگل های منطقه طعمه حریق خواهد شد.
وی ادامه داد: این آتش سوزی حوالی ساعت 17روز جمعه شروع شد ولی به دلیل اختلال در شبکه تلفن همراه اطلاع رسانی امکان پذیر نبود.
به گزارش ایرنا در سال های اخیر بارها این منطقه دچار آتش سوزی شده و تاکنون گزارش موثق و جامعی از میزان این آتش سوزی ها و عوامل آن منتشر نشده است.
دکل مخابراتی این منطقه نیز به گفته مسئولان مربوطه از هفته گذشته به دلیل معیوب شدن سیستم سرمایشی از کار افتاده و تاکنون رفع نقص نشده است.
چال منار از نظر جغرافیایی کوهستانی و دارای آب و هوای معتدل و دارای پوشش متنوع درختی و گیاهی است.
اندیکا با مرکزیت شهر کوچک قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود 80 هزار نفر و مساحت 2هزار و 300 کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع شده است.
7159/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.