استاندار خوزستان گفت: بهره برداری از گام دوم طرح آبرسانی غدیر موجب تامین آب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان تا سال 1425 شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی روز جمعه ۱۵ تیرماه در جریان بازدید از طرح آب غدیر 2، در محل تصفیه خانه خرمشهر، با بیان اینکه کار بزرگ آبرسانی در ۱۱ ماه به سرانجام رسید، افزود: آب آشامیدنی این مناطق از چهارشنبه شب از ایستگاه پمپاژ ام الدبس در هویزه در حال پمپاژ است.

وی بیان کرد: هم اکنون به دلیل اینکه آب شرب آبادان از آب غدیر به طور کامل تامین شده، تولید آب از دستگاه آب شیرین کن جزیره مینو کاملا به این جزیره اختصاص یافته و مردم این جزیره از آب با کیفیت بهره مند می شوند.

شریعتی گفت: آب شرب روستاهای حفار شرقی خرمشهر، ایستگاه های کشتکار و شهرهای مجاور مثل چوئبده و اروندکنار و مناطقی از آبادان که به طرح غدیر وصل نبودند، نیز به زودی از آب غدیر تامین می شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر نیز در این باره عنوان کرد: اجرای طرح غدیر 2 موجب شد شوری آب آشامیدنی خرمشهر از هفت هزار میکروموس به 2هزار و 500 میکروموس کاهش یابد.

ولی اله حیاتی افزود: پیشتر میزان آب ورودی به تصفیه خانه خرمشهر از طرح غدیر روزانه 70 هزار متر مکعب بود که با وارد شدن آب از طرح آبرسانی غدیر 2، به روزانه 95 هزار متر مکعب رسیده است.

استاندار خوزستان به اتفاق هیات همراه ، از تاسیسات آبرسانی و تصفیه خانه خرمشهر و از وصل شدن آب طرح غدیر 2 در تصفیه خانه این شهرستان دیدن کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.