سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر، ارائه اطلاعات غلط از سوی برخی افراد و رسانه ها در خصوص درگیری در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی ماهشهر را غیر اخلاقی خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر ماهشهر، بامداد روز پنجشنبه 14 تیرماه، اتفاقی در بیمارستان حاجیه نرگس معرفی شهرستان ماهشهر صورت گرفت که باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شد، زیرا به ضرب و شتم بیمار و مأمور نیروی انتظامی توسط یک پزشک اشاره داشت.

از این رو خبرنگار ایلنا در این شهر، جزئیات ماجرا را از دکتر محمد امین زرگر سرپرست شبکه بهداشت و درمان جویا شد، وی در تشریح این ماجرا و جو ایجاد شده در فضای مجازی شهرستان، گفت: خیلی عجیب است که افرادی به این موضوع کذب و دروغین دامن زدند و در صفحات شخصی خود آن را به اشتراک گذاشتند که هیچ یک در آن جا حضور نداشتند و حتی به خود زحمت ندادند جهت تایید، عدم تایید و بررسی آن موضوع تماس بگیرند.

وی گفت: متاسفانه فریب و تشویش اذهان عمومی، ایجاد  آشوب و فتنه، حاشیه سازی و نشر اکاذیب عمده ترین فعالیت این افراد است که در این چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم و هیچ برخورد قانونی با آن ها نیز صورت گرفته نمی شود.

زرگر عنوان کرد: مشکلات زیادی در شهرستان وجود دارد که پیگیری و پرداختن به آن می تواند گره های بزرگی را باز و مشکلات عمده ای را حل کند. اما از آنجایی که هدف و رویکرد این افراد مثبت و ارزشی نیست، تنها به دنبال ایجاد سرگرمی و هیجان هستند تا نظر مردم را به خود جلب کنند چرا که در شهرستان روزانه اتفاقات بزرگ و قابل تامل پیش می آید اما چرا اشاره ای به آن ها نمی شود و از این موضوع کوچک، کوه می سازند و به تخیل خود قلم میزنند.

وی بیان کرد: در همین بیمارستان معرفی کارهای بزرگی صورت گرفته است. از تغییر کادر و پرسنل تا تغییر دکوراسیون داخلی و مبلمان و تجهیزات بیمارستانی برای جلب رضایت شهروندان، اما هیچ توجه ای به آن نشده و به جرات خواهم گفت حتی در بحث راه اندازی اورژانس هم به عقیده من کم کاری صورت گرفت و انتظار می رفت نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر، با اشاره به اتفاق روز گذشته در یکی از بیمارستان های این شهر، تصریح کرد: تمام پرسنل و سوپروایزر، فرد مصدوم و خانواده وی را مقصر و عامل ایجاد تنش معرفی کردند که اگر اتفاقی هم افتاده محرک آن، شخص ارباب رجوع و همراهان آن بودند.

وی گفت: پزشک ما با اولین تماس خود را بالای سر بیمار رسانده و در بیمارستان حضور پیدا کرده تا روند معالجه بیمار را پیگیری کند و اگر قرار بر دعوا و درگیری بود اصلا در محل حاضر نمی شد. هیچ عقل سلیمی این را نمی پذیرد که پزشک در آن ساعت از صبح منزل خود را به مقصد بیمارستان ترک کرده تا با بیمار وارد بحث و درگیری شود. چه لزومی دارد در آن ساعت از استراحت خود بگذرد و برای خود دردسر درست کند و پرونده کاری خود را لکه دار کند؟ توجه داشته باشید که وقتی پزشک در کنار بیمار حاضر شده است اهمیت و وخامت حال بیمار را درک کرده و تنها جهت معالجه و معاینه بیمار حضور پیدا کرده است.

زرگر خاطرنشان کرد: متاسفانه آنچه که در خبرها آمده است درست خلاف اتفاق صورت گرفته است و تمام توهین ها و تهدید ها از سوی بیمار و همراهانش نسبت به پرستاران و پزشک صورت گرفته است تا جایی که یکی از آنان برای پزشک متخصص

 کمربند کشیده و او را مورد لطف خود قرار داده است و باعث تحریک پزشک و عوامل بیمارستان شده است که ما این موضوع را به پای نگرانی خانواده بیمار و تحت فشار بودن بیمار خواهیم نوشت اما این حاشیه سازی برخی از عوامل بیرونی را پای چه بنویسیم؟.

وی در پایان با اشاره به گزارش مکتوب پزشک معالج گفت: پزشک متخصص ارتوپد در گزارش خود آورده است که نامبرده با سابقه در رفتگی شانه به بیمارستان مراجعه کرده که بعد از اطلاع دادن به وی، خود را به بیمار رسانده و بعد از معاینه جهت جاه اندازی کتف بیمار اقدامات لازم را صورت داده البته این در حالی است که پیش از آن با ورود دکتر، همراهان بیمار با ناسزا و پرخاشگری از پزشک بطور ویژه پذیرایی به عمل آوردند. لازم به ذکر است قبل از آن نیز پرستاران بخش اورژانس هم به همین شکل مورد لطف و پذیرایی قرار گرفتند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر، در پایان یادآور شد: به استناد دوربین های موجود و شاهدان حاضر در محل، این موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهیم کرد و با افرادی که سعی بر تشویش اذهان عمومی و تخریب چهره پزشک و بیمارستان حاجیه نرگس معرفی شهرستان ماهشهر نمودند، شکایت و برخورد قانونی خواهد شد.

خبرگزاری ایلنا، حق بیمار مذکور و همراهان وی را برای دفاع از خود محفوظ می دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.