به گزارش ایرنا استاندار خوزستان روز پنجشنبه در حاشیه امضای قرارداد پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان در جمع خبرنگاران افزود:یکی از مصوبات هیات دولت در فروردین سال 96 بحث حل معضلات آب خوزستان بود و یکی از طرح های در نظر گرفته شده برای این مصوبه نیز بحث تامین آب شمال شرق این استان از طریق فاینانس بود.
غلامرضا شریعتی ادامه داد: مناقصه این پروژه توسط سازمان آب و برق خوزستان انجام و هم اکنون قرارداد تجاری به صورت کنسرسیوم بین شرکت های ایرانی و چینی منعقد شد.
وی با اشاره به اینکه حجم پروژه 406 میلیون دلار است گفت: این پروژه به هفت شهر، 689 روستا و 19هزار هکتار از زمین های کشاورزی شمال شرق خوزستان در قالب طرح 550هزار هکتاری کشاورزی آبرسانی خواهد کرد.
شریعتی افزود: این طرح باعث توسعه اشتغال و کارآفرینی،و نیز ماندگاری جمعیت در این منطقه می شود.
وی توضیح داد: عملیات اجرایی پروژه حدود 2 ماه پیش به دست وزیر نیرو از سوی طرف ایرانی انجام شد و پروژه سرعت خوبی دارد.
وی گفت: طرف ایرانی متعهد شده تا در مدت 9 ماه مبلغ 600میلیارد ریال در این پروژه هزینه کند.
وی با بیان اینکه به کارهای زیربنایی در خوزستان بیشتر از امور روبنایی توجه داریم ادامه داد: انجام این پروژه در مدت 42 ماه پیش بینی شده است اما امیدواریم سریعتر به پایان برسد.
هیات دولت در فروردین سال 96، پنج طرح مهم و زیربنایی را برای خوزستان با 230 هزار میلیارد ریال، تصویب کرد که تکمیل طرح آبرسانی غدیر، و آبرسانی شمال شرق، و نیز جنوب شرق خوزستان از آن جمله است.
پروژه آبرسانی به شمال شرق خوزستان از دریاچه سد کارون سه در بالادست شهر ایذه، با احداث آبگیر و احداث ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 11.1 مترمکعب در ثانیه و نیز احداث سه تونل به قطر 3.7 متر درمجموع به طول پنج هزار و 700 متر و ساخت یک باب تصفیه خانه، نیاز آب شرب 735 هزار نفر مردم هفت شهر و 689 روستای ایذه، باغملک، هفتکل، رامهرمز، صیدون، قلعه تل و میداوود در شرق و شمال شرق خوزستان برای مدت 30 سال تامین شود.
این پروژه به صورت کنسرسیوم بین شرکت های ایرانی و شرکت چینی انجام خواهد شد.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.