شکرالله سلمان زاده پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دمای بالای 50درجه در بسیاری از شهرهای خوزستان به مردم توصیه کرد: از حضور در فضای آزاد و پیاده روی طولانی مدت و فعالیت های فیزیکی زیر نور خورشید خودداری کنید و در فضای آزاد از کلاه های لبه دار و لباس های نخی با رنگ روشن استفاده نمایید.
وی افزود: در فضای آزاد از عینک آفتابی استاندارد و کرم ضد آفتاب مناسب برای پیشگیری از آفتاب سوختگی استفاده کرده و استحمام مداوم داشته باشید.
سلمان زاده گفت: در آشامیدنی های روزانه از خاک شیر، تخم شربتی و آبلیمو استفاده کرده و از خروج سالمندان، کودکان و بیماران قلبی عروقی به بیرون از ساختمان جلوگیری کنید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: زمانی که مجبور به فعالیت در محیط باز هستید، تعداد دفعات استراحت و فاصله انداختن بین کار را رعایت کنید و کودکان خود را در اتومیبل تنها نگذارید.
وی ادامه داد: مردم باید از تهیه و خرید هر نوع ماده غذایی از فروشندگان دوره گرد به شدت خودداری و تا حد امکان از بستنی های پاستوریزه صنعتی به جای بستنی های سنتی استفاده کنند.
سلمان زاده گفت: همچنین از شنا کردن در کانال های روبازِ آب به علت خطر ابتلا به انواع عفونت های گوارشی و پوستی خودداری کنید.
اداره کل هواشناسی خوزستان در اخطاریه ای تقویت قابل ملاحظه الگوی تابستانی بر روی خوزستان در هفته جاری و وقوع دماهای 49 درجه و بالاتر را از روز یکشنبه 10تیر تا اواخر هفته جاری در سطح استان و دماهای 50درجه و بالاتر در برخی مناطق پیش بینی کرده بود.
بر اساس اعلام مدیریت بحران استانداری خوزستان و اطلاعیه هواشناسی مبنی بر افزایش دما ، به منظور کاهش مصرف برق، تمامی ادارات دولتی و بانکهای استان خوزستان در روز چهارشنبه هفته جاری تعطیل شدند.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.