سردار عبدالله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش این محموله قاچاق را 11میلیارد و 300میلیون ریال بیان کرد و افزود : 15متهم به حمل کالای قاچاق درارتباط با این محموله بازداشت و پس از تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های کالای قاچاق را برعهده دارد.
وی گفت: این محموله قاچاق به صورت غیرقانونی و بدون مدارک گمرکی در یکی از بنادر کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس بارگیری شده و قرار بود در مناطق ساحلی استان تخلیه و در بازارهای استان به فروش برسد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مبارزه قاطعانه با مخلان اقتصادی و حمایت از تولید داخلی ، بر تداوم برخورد با پدیده قاچاق سازمان یافته در سایه تعامل و همگرایی دستگاه های مرتبط تاکید کرد.
امسال تاکنون دست کم 46فروند شناور حامل کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و کالای آن به نفع دولت ضبط شد.
انواع لوازم خانگی و آشپزخانه ای، برنج ، چای ، پارچه و پتو ، وسایل صوتی تصویری ، باتری و لاستیک خودرو از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در سال جاری بوده است.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان پارسال بیش از یک هزار و300میلیارد ریال انواع کالای قاچاق پیش از ورود به کشور در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد.
رهبر معظم انقلاب بارها در مناسبت های مختلف بر برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف حمایت از تولید و اشغال داخلی تاکید کرده اند.
استان خوزستان با بیش از 500کیلومتر طول سواحل ، همواره در معرض پدیده قاچاق کالا بوده است.
/6002/6065
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.