پیرو درج یادداشتی با تیتر «بحران مدیریت در ماجرای آب خرمشهر و آبادان» در صفحه اول شماره دیروز این روزنامه وزارت کشور با ارسال جوابیه‌ای توضیحاتی ارائه کرد.
1 – قاعدتا نویسندگان آن نشریه محترم مطلع هستند که انتخاب استانداران رویه قانونی مشخصی دارد که کاملا در حیطه اختیارات رئیس‌جمهور و دولت می‌باشد و وزارت کشور نیز صرفا بر مبنای وظیفه قانونی خود نسبت به اعلام آن اقدام می‌کند، البته امکان دارد این بخش از وظایف وزارت کشور که تصریح می‌دارد «هماهنگی و هدایت استانداران برای تحقق سیاست‌های عمومی و برنامه‌های دولت» موجب تلقی نادرست نحوه انتخاب و یا عزل استانداران شده باشد که لازم است به منظور ادای دین به تنویر افکار عمومی نسبت به تقویت اطلاعات اقدام مقتضی صورت پذیرد.
2 – استاندار سابق استان خوزستان از نیروهای خدوم وزارت نفت بود که حدود یک سال پیش از استعفای خود درخواست بازنشستگی داشتند و بنا به خواست وزیر کشور و به منظور برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به انجام وظیفه پرداخته و نهایتا با اصرار خود در اوائل سال 1395 با استعفای وی موافقت شد و بلافاصله نیز به سمت مشاور وزیر کشور منصوب شد. البته خود وی در مصاحبه‌های مکرر دلایل استعفای خود را مطرح کرد که ارتباطی با مسئولیت‌های محوله ازسوی وزارت کشور ندارد.
3 – استاندار نماینده عالی دولت در استان می‌باشد که وظایف و مسئولیت‌های متعدد در عرصه‌های مختلف از آحاد مردم استان گرفته تا بخش‌ها و شهرها و شهرستان‌ها برعهده دارد و گستردگی و حجم بالای وظایف خدمت‌رسانی ایجاب می‌کند به جای تضعیف فرمانده میدانی عملیات به تقویت وی پرداخت، همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نبرد فعلی در عرصه اقتصادی است و لذا در هنگامه نبرد انتظار یاری و همراهی از همراهان نظام اسلامی می‌باشد.
4 – استاندار خوزستان و سایر مسئولان محلی با جدیت و مجاهدت فراوان در تمامی عرصه‌های موردنیاز و مناطق مختلف استان به انجام وظیفه می‌پردازند و تاکنون با مدیریت صحیح به کنترل اوضاع و رسیدگی شایسته و با کمترین هزینه ممکن به اعتراضات و مشکلات توجه ویژه داشته‌اند که جای سپاس و قدردانی دارد.
5 – قابل ذکر است عملکرد تمامی مدیران و مسئولان در وزارت کشور به طور دائمی و بسیار سختگیرانه از طرق مختلف بازرسی ،ارزیابی و مورد سنجش و بررسی قرار می‌گیرد و فارغ از هرگونه تعصب و ملاحظات در هر زمان که لازم باشد نسبت به تذکر، اصلاح مدیریتی و تغییر مدیران اقدام می‌شود.
6 – بهترین شیوه مدیریتی معطوف به ارزش‌های والای اسلامی و کرامت انسانی، رفع مشکلات مردم و معضلات جامعه می‌باشد که در این منطق و روش، هدف مرتفع ساختن موانع برای حصول مطالبات مردم عزیز است و لذا این هدف صرفا با حضور وزیر کشور در محل وقوع اتفاق و حادثه، آن هم به صورت نمایشی قابل احصا نیست.
چه بسا مسائل مختلف در یک واحد زمانی مشخصی در نقاط مختلف کشور روی دهد که عملا حضور وزیر کشور و یا سایر مسئولان مربوطه در تمامی این وقایع نه تنها ممکن نباشد بلکه حتی قدرت تصمیم‌گیری برای رفع مشکل را محدود سازد، لذا بهتر است در جهت دادن مطالبات و توقعات، به واقعیات و الزامات نیز توجه شود.
در عین حال که تاکید می‌شود بخشدار، فرماندار و استاندار نماینده عالی دولت در محدوده محل خدمت خود می‌باشند و تصمیمات و تعهداتشان حاکمیتی است.
7 – موضوع اتفاقات منطقه جنوب غرب استان خوزستان از جوانب مختلف قابل بحث است، که برای بررسی آنها باید علاوه بر اطلاعات کافی و احاطه به ویژگی‌های مختلف منطقه به طور منصفانه موضوع را مورد توجه قرار داد.
پروژه آبرسانی غدیر که پس از قریب دو دهه توقف با دستور اکید ریاست جمهوری اسلامی و مساعدت و تلاش ویژه قرارگاه خاتم سپاه پاسداران در مدت زمان کوتاهی در حال اتمام است و ان‌شاءالله به‌زودی بهره‌برداری از آن آغاز خواهد شد حاصل زحمات تمام مسئولان ذیربط در استان و سطح ملی بوده است.
لذا بروز حوادث فوق در آستانه بهره‌برداری با شایعاتی مانند انتقال آب شیرین به مناطق همجوار خارج از کشور و تخریب اموال عمومی و تحریک احساسات مردم، بیانگر فعال بودن توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی است که از رسانه‌های درخواست کمک و یاری برای افشای فتنه‌گری دشمنان نظام و همراهی با مسئولان خدوم و زحمتکش را داریم.
6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.