به گزارش ایرنا مدافعان حرم تشکیل شده از گروه های نظامی شیعی در سوریه و عراق بوده که از سال 2013 و پس از پیدایش گروه های تکفیری و داعشی به صورت منسجم با هدف مقابله با تخریب حرم ها و مرقدهای اهل بیت(ع) به ویژه حرم حضرت زینب (س) توسط تروریست های تکفیری، شکل گرفت.
ایمان به اسلام، مقاومت برابر تروریست های تکفیری و پذیرش رهبری ولی فقیه از معیارهای اصلی این جهادگران راه اسلام است.
این گروه از آغاز شکل‌گیری تاکنون درگیری‌های زیادی با نیروهای تکفیری در شهرهای مختلف سوریه و عراق داشته و در این عملیات ها موفقیت های چشمگیری را حاصل کرده و بسیاری از مناطق اشغالی و در دست تروریست ها را آزاد کردند اما در این راه جوانان غیوری از میهن اسلامی ما جان خود را نثار کردند.
از مهم‌ ترین این درگیری‌ها عملیات پاکسازی زینبیه و آزاد سازی شهرهای نبل و الزهرا بود که منجر به آزادسازی مناطق استراتژیکی در سوریه شد.
اگرچه در این عملیات ها سرداران رشیدی از ایران اسلامی که نقش برجسته ای در این موفقیت ها داشتند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند اما راه این شهدا تاکنون ادامه داشته و روز به روز تکفیری های داعش شهرهای اشغالی را ترک کرده و مقابل غیور مردان این میهن اسلامی فرار را به قرار ترجیه می دهند.
خانواده های شهدای مدافع حرم نیز در این میان نقش پررنگی داشته و صبر و استقامت آن ها پس از رشادت شهدای مدافع حرم، ستودنی اما برخی افراد در جامعه به خانواده های این شهدای والا مقام انتقادات زیادی وارد می کنند.
متاسفانه برخی افراد که آخرت را به دنیای فانی فروخته اند انتقادات شدیدی به حضور مدافعان حرم و اهمیت کار آن ها دارند و این اقدام را به سود دولت بشاراسد می دانند و این درحالی است که امنیت منطقه تنها مختص یک دولت نیست بلکه داعش تهدیدی برای تمامی کشورهای جهان و بخصوص ایران بوده که اگر نبودند این مدافعان حرم شاید اکنون در کوچه و خیابان های ایران باید به دنیال آثار این جنایتکاران و مبارزه با آن ها می پرداختیم.
سرهنگ غلامرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: نقش شهدای مدافع حرم در برقراری امنیت در سوریه و عراق بی بدیل است و اکنون امنیت پایدار مرزهای ایران را مدیون خون این شهدای والا مقام هستیم.
وی افزود: بی شک آمریکا و کشورهایی که از داعش و سایر گروه های تروریستی حمایت می کنند به زودی تاوان خون های به ناحق ریخته شده در سوریه و عراق را خواهد داد.
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: آمریکا درسطح منطقه و جهان آنقدر تحقیر شده که برای رسیدن به اهداف خود دست به دامان کشورهای ضعیفی چون رژیم آل سعود و رژیم صهیونیستی شده است اما امروز این افتخار ملت ایران است که آوازه مدافعان حرم در سراسر جهان پیچیده و لرزه بر پیکره دشمنان انداخته است.
همچنین سرتیپ پاسدار احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب نیز در این خصوص گفت: شهدای مدافع حرم با نثارجان خود خون تازه ای در رگ های ملت های اسلامی جاری کرده و آنها را از یوغ استکبار خارج می کنند.
وی بیان کرد: امروز اگر امنیت و آرامش در عراق و سوریه برقرار است به برکت حضور مدافعان حرم و خون پاک این بزرگمردان است و امید می رود به زودی شاهد نابودی تمام گروه های تروریستی از منطقه باشیم.
همچنین سردار محمد علی‌ پور مدیربنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این خصوص گفت: این شهدای والا مقام به تکلیف خود نسبت به اسلام و اهل بیت(ع) عمل می کنند و این تکلیف برای ما مرز ندارد و در هر جایی که اسلام و مسلمانان در خطر باشند موظف به دفاع از آنها هستیم.
عبدالرضا فرجیان مدیرکل بنیاد شهید خوزستان نیز در خصوص تعداد شهدای مدافع حرم استان و خانواده های تحت پوشش بنیاد شهید استان گفت: بالغ بر 200 هزار نفر شامل خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های تحت تکفل زیر نظر بنیاد شهید بوده که در علاوه بر آن باوجود حدود 70 شهید مدافع حرم، بر این تعداد افزوده شده است.
وی افزود: همچنین در مجموع از باب مدافعان حرم، خوزستان پس از تهران، خراسان رضوی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: شهید میلاد بدری متولد 1374 از شهرستان امیدیه و شهید مجید مختاربند متولد 1335 از شهرستان شوشتر به ترتیب جوان ‌ترین و مسن ‌ترین شهدای خوزستانی مدافع حرم هستند.

*نقش شهدای مدافع حرم در تامین امنیت جهان برجسته است
همچنین مهدی قنادپور فرزند شهید حمید قنادپور از شهدای مدافع حرم خوزستانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سوابق و رشادت های شهید قنادپور در دفاع از حرم اهل بیت(ع) اظهار داشت: این شهید والا مقام متولد سال 1347 بوده و پس از انقلاب اسلامی در گردان جعفر طیار و گردان ایثار بیش سال ها در دفاع از این میهن اسلامی در جبهه های نبرد با دشمن بعثی حضور داشته و در عملیات خیبر و بدر مجروح شد و جانباز 45 درصد بود.
وی افزود: این شهید والا مقام در شرکت فولاد کاویان مشغول به کار بوده و در این شرکت دوره بهداری را گذرانده و پس از چندین سال به ریاست درمانگاه این شرکت منصوب شد.
فرزند شهید قنادپور ادامه داد: شهید قنادپور پس از بازنشستگی در این شرکت برای زندگی به کرج نقل مکان کرده و باتوجه به گذراندن دوره های تخصصی بهداری در بیشتر مواقع به سراغ همرزمان خود رفته و به مشکلات پزشکی آن ها رسیدگی می کرد.
وی بیان کرد: پس از پیدایش داعش جنایتکار در سوریه، تلاش فراوانی برای حضور در این میدان نبرد داشت اما به دلیل جانبازی اجازه حضور در این میدان به وی داده نمی شد تا این که پس از دو سال تلاش، موفق شد از طریق سپاه قدس در بخش بهداری یکی از بیمارستان های سوریه جذب شد.
وی گفت: شهید قنادپور باتوجه به سوابق دوران دفاع مقدس علاوه بر بهداری در زمینه های نظامی نیز به همرزمان خود کمک می کرد و در مناطق عملیاتی حضور فعالی داشت.
قنادپور تصریح کرد: این شهید والا مقام در سال 94 پس از دوسال به ریاست بیمارستان الحاضر یک بیمارستان بین راهی در سوریه منصوب شد که بیشتر مجروحان شهرهای مختلف سوریه به این بیمارستان منتقل می شدند و از موقعیت حساسی برخوردار بود.
وی بیان کرد: شهید قنادپورعلاوه بر سمت ریاست این بیمارستان، فرمانده تیپ زینبیون و فاطمیون نیز بود و همین امر مسئولیت های وی را سنگین تر کرده بود.
فرزند شهید قنادپور ادامه داد: شهید قنادپور به دلیل شرایط جانبازی نمی توانست هیچ وسیله سنگینی را جا به جا کند اما به نقل از یکی از همرزمانش در سوریه، روزی در یکی از عملیات های سنگین تعداد زیادی از مدافعان حرم مجروح شدند که آن ها را به بیمارستان الحاضر انتقال دادند و چند روز بعد شهید قنادپور در تماسی تلفنی گفته بود که این بیمارستان مورد هدف قرار گرفته و موقعیت بحرانی دارد و درخواست نیروی پشتیبانی کرده بود اما زمانی که نیروهای کمکی به بیمارستان رسیدند، مشاهده کردند که بیش از 50 مجروح توسط این شهید والامقام از زیر آوار بیرون کشیده شده و به جای امنی منتقل شده اند.
وی تصریح کرد: این قدرت و انرژی در کنار روحیه ایثارگری و شهادت طلبی تنها مختص بزرگ مردانی است که شهادت را سعادت دانسته و برای دفاع از حرم و حریم اهل بیت(ع) و حفظ جان همرزمانشان از جان می گذرند.
قنادپور یادآورشد: شهدای مدافع حرم تنها برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) در سوریه و عراق پا به میدان نبرد نگذاشتند بلکه نقش این بزرگمردان در تامین امنیت جهان برجسته است.
وی درخصوص نحوه شهادت شهید قنادپور در سوریه گفت: این شهید والا مقام برای بازسازی و احیای یک بیمارستان صحرایی بین شهرهای تدمور و حلب سوریه که به تازگی از دست داعش آزاد شده بود، اعزام شد که به همراه چندین گروه در آن بیمارستان مشغول پاکسازی و بازسازی بودند که یکی از گروه ها در تله انفجاری گرفتار شده و تعداد زیادی از مدافعان حرم به شهادت می رسند اما دقایقی بعد از آن شهید قنادپور به همراه تعدادی دیگر در تله انفجاری دوم گرفتار شده و نکته قابل توجه این است که شهید قنادپور که متوجه مین حسگر می شود برای آسیب دیدن کمتر همرزمان خود مین را با ضربه پا از محل مورد نظر دور کرده که همین امر باعث شده وی نسبت به سایر مدافعان حرم آسیب بیشتری دیده و دچار سوختگی کامل شود.
فرزند شهید قنادپور گفت: این شهید والا مقام تا آخرین لحظه از زندگی خود روحیه ایثار و شهادت طلبی داشته و جان خود را در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) و جان همرزمانش فدا کرد.
وی تصریح کرد: مردانی که در این میدان سخت نبرد وارد شدند دست از دنیای خود شسته و شاید هیچکس نتواند اعتقادات این بزرگ مردان را آن گونه که باید درک کند.
وی ادامه داد: شهید قنادپور شب 19 رمضان مجروح شده ، در روز 21 رمضان به کما رفت و در شب بیست و سوم ماه رمضان به درجه رفیع شهادت نائل آمد که این نوع شهادت در چنین روزهایی از بزرگترین آرزوهایی بود که بیش از 30 سال شهید قنادپور از خدای خود طلب می کرد.
قنادپور یادآور شد: خیلی از آن هایی که در دوران دفاع مقدس مدعی بودند که می توانند جان خود را برای دفاع از وطن فداکنند از میدان اصلی جنگ دور بوده و اکنون به پست و مقام هایی رسیدند اما خیلی از جوانان بدون ادعا و شاید افرادی که در باور هیچکس نمی گنجد در میدان جنگ حاضر بوده و برای دفاع از خاک این میهن اسلامی جان خود را نثار کردند.
وی افزود: شهدای مدافع حرم شاید به نقل از برخی ها به دنبال مادیات هستند اما باید به این افراد گفت که ایا حاضرند از عزیزترین افراد خانواده و تمامی تعلقات خاطر دنیای خود بگذرند؟ این افراد با این تفکرهمان هایی هستند که درمیدان نبرد خارج از گود بوده و به ظاهر سینه سوخته کشور هستند.
وی اظهار داشت: شهید قنادپور تا پیش از آخرین ماموریت خود هیچ عکسی از حضور خودش در سوریه نداشت اما در آخرین روزها بسیاری از عکس های خود در مناطق مختلف عملیاتی و بهداری را برای ما ارسال کرد.
وی گفت: داعش به دنبال پادشاهی بود که مدافعان حرم با رشادت های خود کاخ رویایی آن ها را به ویرانه ای تبدیل کرده و توطئه های پلید دست نشانده های داعش را خنثی کردند.
وی گفت: خانوده شهدای مدافع حرم زمانی که شهید خود را تقدیم اهل بیت(ع) می کنند یعنی تمام هست و نیست خود را تقدیم کرده اند و هیچ مادیاتی نمی تواند جای این عزیزان را برای یک خانواده شهید پر کند.
قنادپور ادامه داد: متاسفانه برخی ها بر این باورند که خانواده های شهید بهترین امکانات را در اختیار دارند اما اینکه فرزند شهید برای دریافت کارت بنیاد شهید یک سال دوندگی کند در شان خانواده شهدا نیست و باید به این افراد بگوییم که هستند خانواده های شهدایی که هیچ امتیازی به آن ها تعلق نگرفته و یا این که سال ها باید برای رسیدن به آن دوندگی کنند.
وی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب و تعدادی از افراد سپاه تنها پشتیبان خانوده ما بودند اما این که مادر شهیدقنادپور با 85 سال سن یک سال برای پرونده فرزند خود دوندگی کند در شان خانواده شهدا نبود.
فرزند شهید قنادپور گفت:اینجانب به عنوان فرزند شهید یک سال است که در شرکت فولاد کاویان به جای پدر خود جذب شده ام اما هنوز تبدیل وضعیت نشده و سه ماهی بک بار حقوق دریافت می کند و این را باید در جواب آن هایی بگویم که گمان دارند خانواده شهدا به راهحتی در هر دستگاهی می توانند جذب شده و از امکانات خوبی استفاده کنند.
وی یاداور شد: درکشوهای مختلف بالا ترین احترام را به خانواده های کشته شدگان جنگ می گذارند اما در کشور ما آنگونه که باید به خانواده های شهدا رسیدگی نشده و مشکلات آن ها در برخی از مواقع به معضل تبدیل می شود.
شهید حمید قنادپور از مدافعان حرم خوزستانی و از نیروهای گروه پزشکی در سوریه بود که در خردادماه سال 1396 در شهر حمص به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
خون شهدای مدافع حرم تضمینی برای صیانت از امنیت ملت های منطقه و دیگر کشورها در برابر هجوم وحشیانه و زیاده خواهی های تروریست های تکفیری است.
در قاموس مدافعان حرم انسانیت مرز نمی شناسد و آن ها در هر نقطه ای از جهان که صدای مظلومی بلند می شود برای یاری این مظلومان می شتابند.
جهاد مدافعان حرم تنها معطوف کمک به مظلومان سوریه و عراق و با هدف تامین امنیت برای آن ها نبوده بلکه تمام مردم جهان از جانفشانی این انسان های بی ادعا در مقابله با تروریسم تکفیری نفع می برند.
7152/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.