مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: نبود زیر ساخت های لازم در بخش های مختلف باعث ایجاد بحران ها در استان خوزستان شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های اهواز، آبادان، خرمشهر، دشت آزادگان، حمیدیه، کارون و هویزه عنوان کرد: در این زمان این استان با بحران های بسیاری دست و پنجه نرم می کند، در همین راستا شیوه های نوین آموزشی در زمینه مدیریت امور در چنین بحران هایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: خوزستان از چند مولفه مهم همچون قطب اقتصادی و دارا بودن منابع طبیعی و زیست محیطی متنوع نسبت به سایر استان ها برخوردار است؛ همین مولفه ها این استان را در قالب یک کشور جلوه می دهد.

حاجی زاده با اشاره به گستره ۶.۴ میلیون کیلومتر مربعی این استان گفت: وجود پنج اقلیم آب و هوایی مختلف خوزستان را از سایر استان ها متمایز کرده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: خوزستان به همان اندازه که نامش بزرگ است، بحران های متعددی در دل خود جای داده و همین مسئله رسالت مسئولان استانی را برای انجام وظایف خود دو چندان می کند.

وی افزود: در هر منطقه که منابع طبیعی بی شماری وجود دارد به طور حتم با بحران های بیشتری نیز دست و پنجه نرم می کند.

حاجی زاده گفت: متاسفانه در این زمان بسیاری از بحران های استان همچون ریزگردها و خشکسالی به ابر بحران تبدیل شده اند. نفت خیز بودن این خطه یکی از دلایل اساسی رخداد چنین ابر بحران هایی است، از سوی دیگر نبود زیر ساخت های لازم در بخش های مختلف نیز مزید بر علت شده است.

وی تصریح کرد: بی شک هر گونه تصمیم گیری نادرست در زمینه محیط زیست و پیشگیری از بحران ها تاثیر مستقیمی بر روی نوع زندگی نسل های آینده بر جای خواهد گذاشت. همه مسئولان که در جایگاه تصمیم گیری هستند در مقابل نسل های آینده مسئول هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اظهار کرد: استان خوزستان قطب نفتی کشور محسوب می شود اما متاسفانه یک پایگاه مجهز اطفای حریق صنعتی ندارد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۵٠ درصد از آتش سوزی های بیشه زار و جنگل های کشور در خوزستان رخ داده است، گفت: این استان باید آمادگی لازم برای رویارویی با هر نوع بحرانی را در اختیار داشته باشد. خوشبختانه در سال های اخیر توانستیم شاخص های مهمی در حوزه مدیریت بحران را بهبود ببخشیم.

حاجی زاده با اشاره به محسوس بودن خلاء برنامه های آموزشی در حوزه پیش بینی و پیشگیری بحران اظهار کرد: در همین راستا و در پی تشکیل کمیته آموزش بحران که متشکل از اساتید دانشگاهی و نخبگان استانی است، چهار سمینار ملی با موضوعات مهمی همچون سیل، آتش سوزی، زلزله و ریزگرد برگزار شد.

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد می توان با یک آموزش ساده جلوی یک بحران را گرفت، به عنوان مثال در ماجرای مسمومیت بیش از ۳۰۰ نفر در شهرستان رامهرمز، زمانی که مسئول، آموزش لازم را می دید و در زمان قطعی آب این موضوع را اطلاع می داد چنین حادثه ای تلخی رخ نمی داد که باعث رنجش و آسیب شهروندان استان شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری بیان کرد: ما در زمینه تجهیزات مقابله با بحران نیز با کمبود های بسیاری مواجه هستیم که باید با برنامه ریزی منسجم این مشکل را مرتفع کرد.

حاجی زاده خاطرنشان کرد: باید در زمینه پیش بینی و پیشگیری بحران برنامه ریزی داشته باشیم و در حد توان هزینه کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.