علاوه بر 300 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری تعداد زیادی موتورسیکلت فاقد شماره در شهرستان دزفول وجود دارد.
از ابتدای امسال تاکنون 13 نفر در حوادث مختلف رانندگی درون شهری و برون شهری دزفول کشته شده و 267 نفر زخمی شدند.
به گزارش ایرنا سرهنگ تورج کردعلیوند روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک دزفول در سالن جلسات فرمانداری تعداد کشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری طی امسال را مشابه پارسال دانست و افزود:در این تصادفات 250 نفر مصدوم شدند که این آمار غیر از تعداد افراغدی است که در محل حادثه به توافق رسیده و با اعلام رضایت از پیگیری قضایی خودداری کرده اند.
رئیس پلیس راهور دزفول اضافه کرد:جاده بن جعفر یکی از جاده های پرحادثه شهرستان دزفول است که از ابتدای امسال تاکنون 2 نفر در این جاده کشته شدند البته پس از تعریض بخشی از این جاده آمار تصادف در آن کمتر شده است.
سرهنگ کردعلیوند بیان داشت:جاده زیباشهر روشنایی ندارد،اختلاف سطح دارد و دیواره بلوار ارتفاع ندارد که باعث تصادفات زیادی شده است همچنین در محدوده پشت زیباشهر میدانی وجود دارد که به علت سرعت زیاد رانندگان و نداشتن روشنایی همواره خودروها با میدان برخورد می کنند که باید برای کاهش حوادث در این محل تصمیمی اتخاذ شود که مقرر شد قبل از این میدان سرعت گیر نصب شود.
وی با انتقاد از نحوه خط کشی معابر شهری در دزفول گفت:خط کشی خیابان ها در دزفول فقط در نوروز و مهرماه انجام می شود ضمن اینکه از رنگ بی کیفیت برای خط کشی استفاده می شود که سریع پاک می شود لذا درخواست می شود از رنگ با کیفیت تری برای خط کشی خیابانها استفاده شود.
به گزارش ایرنا شهردار دزفول نیز در این نشست گفت:جاده زیباشهر نیاز به زیرسازی و آسفالت دارد که هنوز قیر موردنظر تامین نشده است در صورتی که با همکاری راه و شهرسازی قیر تامین شود نسبت به زیرسازی آن اقدام خواهد شد.
محمدعلی دوایی فر در خصوص جاده بن جعفر نیز افزود:یک هزار و 200 متر از جاده بن جعفر با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال تعریض شده و یک هزار و 700 متر دیگر نیز تعریض خواهد شد.
وی افزود:خیابان ساحلی،خیابان فولادیان و خیابان نشاط با ترافیک زیادی روبرو هستند که باید نسبت به روان سازی ترافیک در این خیابانها اقدام کرد.
وی به طرحهای شهرداری برای روان سازی گره های ترافیکی نیز اشاره کرد و گفت:برای حل مشکل ترافیک جاده ساحلی در نظر داریم از میدان الف دزفول تا پل جدید عقب نشینی شود که در اولین اقدام ساختمان نوسازی شهرداری تخریب و عقب نشینی خواهد کرد. در مرحله بعد نیز نسبت به عقب نشینی خانه ها و دیگر مغازه ها در این محدوده نیز اقدام خواهد شد.
شهردار دزفول در خصوص فعالیت تاکسی اینترنتی در این شهر نیز گفت:واگذاری صدور مجوز فعالیت تاکسی اینترنتی به اداره صنعت ، معدن و تجارت موجب دوگانگی بین شهرداری و این اداره شده و مشکل ساز شده است .
وی افزود:تاکسیرانی سودی برای شهرداری ندارد و باید در خصوص متولی آن به توافق نظر قطعی رسید .
مرتضی پناهی رئیس پلیس راه آوج دزفول نیز گفت:از ابتدای امسال تاکنون 56 فقره تصادف در جاده های برون شهری دزفول اتفاق افتاد که در این تصادفات هفت نفر جان باختند و 17 نفر زخمی شدند.
وی افزود:تصادف با عابر پیاده در جاده های سیاه منصور،شمس آباد و روستاهای پیروزی و بهروزی زیاد شده که باید نسبت به ایمن سازی این جاده ها اقدام کرد.
وی افزود:جاده شوشتر از ترافیک بسیار سنگین خودرویی برخوردار است که ظرفیت تردد این تعداد خودرو را ندارد ضمن اینکه جاده زاویه ها نیز که تردد بالایی دارد علائم رانندگی ندارد.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول نیز گفت:یکهزار و 200 میلیارد ریال طرح راهسازی و بهسازی جاده در دزفول در حال اجراست ولی کاستی ها و مشکلات جاده ای در این شهرستان زیاد است با این حال تلاش می شود نسبت به رفع مشکلات اقدام کرد.
عبدالحسین پوررکنی افزود:با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد اداره حمل و نقل جاده ای استان خوزستان نسبت به تامین تجهیزات جاده ای ، روشنایی و خط کشی جاده های دزفول اقدام کند که در کاهش تصادفات موثر خواهد بود.
میرزاعلی آستی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر دزفول نیز گفت:بیمارستان 400 تختخوابی یازهرای دزفول در حال ساخت است که باید در خصوص تردد شهروندان به این بیمارستان تا قبل از بهره برداری از آن تصمیم گیری شود .
شهردار دزفول در این خصوص گفت:تاکنون 21 تقاضای راه اندازی دکه درب بیمارستان جدید یازهرای دزفول از سوی شهروندان ارایه شده و چندین برنامه برای ساماندهی تردد آن از سوی شهرداری طراحی شده است که منتظر مجوز سازمان آب و برق برای اجرای این طرح ها هستیم.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.