محمد تقی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه 180 هزار دانش آموز خوزستانی در سه هزار و 600 مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند بیان کرد: خوزستان مقام نخست کشور را درتوسعه مدارس هیات امنایی کسب کرده است.
وی گفت: بالغ بر 85 هزار دانش آموز خوزستانی در سال تحصیلی 97-96 در مدارس هیات امنایی مشغول تحصیل بودند که آمار زیادی است و باید برای این جمعیت دانش آموزی برنامه ریزی شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه کرد: توسعه مراکز آموزش علمی و غیر دولتی نیز از دیگر اهداف آموزش و پرورش خوزستان است که برای توسعه این مراکز می توان از خیران کمک گرفت.
وی ادامه داد: هم اکنون بالغ بر 800 مرکز آموزش علمی در خوزستان فعالیت دارند و بیش از 12 هزار نفر نیروی کار به طور مستقیم در این مراکز مشغول فعالیت هستند.
تقی زاده با بیان اینکه یک هزار و 400 موسسه مراکز غیردولتی در خوزستان وجود دارد گفت: مهمترین عامل همکاری آموزش و پرورش خوزستان با موسسات مراکز غیردولتی قانون مداری است که در امر توسعه و گسترش مراکز و مدارس غیردولتی قانون و مصوبات این بخش را رعایت کنند.
در مجموع یک میلیون و 50 هزار دانش آموز در خوزستان وجود دارد که در بیش از هشت هزار مدرسه تحصیل می کنند. 70 هزار نیروی فرهنگی کار تدریس این دانش آموزان را به عهده دارند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.