علیرضا خلیلی نیا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شاخص آب شرب در آبادان در چند روز گذشته به دلیل شکستگی لوله طرح غدیر، به 12هزار میکروموس رسیده بود که پس از تعمیر به سه هزار و 900 میکروموس رسید.
وی گفت: این بهبود شاخص کیفی آب با افزایش ورودی آب شیرین در 24 ساعته گذشته از کانال آب غدیر به آب آبادان به میزان 106 هزار متر مکعب، محقق شده است و 30 هزار متر مکعب نیز از رودخانه بهمنشیر برداشت می شود.
رییس امور آب و فاضلاب آبادان افزود: با بهره برداری از گام دوم طرح آبرسانی غدیر روزانه 135 هزار متر مکعب آب وارد شبکه آب آبادان خواهد شد و دیگر نیازی به برداشت از رودخانه بهمنشیر نیست.
خلیلی نیا در خصوص افت فشار و قطعی آب در برخی مناطق آبادان گفت:نقاطی که آب شرب آنها از تلمبه خانه جمشید آباد فراهم می شود در چند روز اخیر دچار افت و قطعی شدند که همزمان با افتتاح فاز 2 طرح غدیر، تلمبه خانه جمشید آباد نیز به بهره برداری می رسد.
وی افزود:با بهره برداری از این تلمبه خانه، مشکل افت و قطعی آب در مناطق آبادان مرکزی، سده، جمشید آباد، ذوالفقاری، چوئبده و اروند کنار برطرف خواهد شد.
رییس امور آب و فاضلاب آبادان گفت:با توجه به بهبودی شاخص آب در آبادان، توزیع آب در سطح شهر آبادان متوقف شد ولی همچنان توزیع آب در روستاها و نقاط حاشیه ای شهر ادامه دارد.
شاخص استاندارد آب شرب یکهزار و 200 میکروموس است که با توجه به شکستگی لوله فاز 2 طرح غدیر این شاخص در آبادان و خرمشهر به 12 هزار میکروموس نیز رسید و این مهم باعث اعتراض شهروندان شده بود.
7104/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.