کورش مودت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی نارضایتی مردم هندیجان در خصوص نبود امکان سونوگرافی در این شهرستان، از یکماه پیش با تشکیل مجمع خیران سلامت هندیجان خرید یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: دستگاه قبلی سونوگرافی این بیمارستان به دلیل نبود متخصص رادیولوژی استفاده ای از آن صورت نگرفته بود و به دلیل پایین بودن مدل از رده خارج و قابل استفاده نبود.
فرماندار هندیجان افزود: نبود امکان سونوگرافی در این شهرستان توسط بخش خصوصی و دولتی موجب مراجعه روزانه مردم به شهرستان های همجوار مانند ماهشهر و دیلم در استان بوشهر شده بود که در کنار سختی بیماری، تحمیل هزینه و خطرات جاده ای را نیز به مشکلات آنان اضافه می کرد.
مودت ادامه داد: با تشکیل مجمع خیران سلامت این شهرستان مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون ریال برای خرید سونوگرافی جمع آوری و این دستگاه خریداری و در بیمارستان شهدا نصب شد.
وی گفت: امیدواریم با تامین مرتب پزشک متخصص توسط شبکه بهداشت و درمان، امکان استفاده از این دستگاه به صورت دایم در این شهرستان به منظور خدمت دهی به شهروندان وجود داشته باشد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد:دستگاه خریداری شده هم اکنون آماده فعالیت به صورت 2 روز در هفته است و پزشک متخصص نیز برای انجام این خدمت تامین شده است.
ناصر حاتم زاده گفت: نرخ انجام این خدمت(سونوگرافی) به صورت تعرفه دولتی محاسبه می شود و بیمار از کل مبلغ تنها 30 درصد را پرداخت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، محرومیت،کمی جمعیت و در نتیجه آن نبود توجیه اقتصادی برای پزشکان از جمله مواردی است که سبب شده کلینیک و مطب های تخصصی و خصوصی در این شهرستان تاکنون دایر نشوند.
شهرستان هندیجان دارای یک بیمارستان، چهار مرکز بهداشتی و 16 خانه بهداشت است و 250 نفر در حوزه بهداشت و درمان به خدمت رسانی مشغولند.
شهرستان هندیجان با 95 کیلومتر مرز آبی در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است.
7163/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.