به گزارش ایرنا شهروندان خرمشهری اقدام به تخریب اموال عمومی توسط برخی افراد و بروز ناآرامی در این شهر را به بهانه کمبود و شوری آب آشامیدنی امری غیرقبول دانستند.
آنان همچنین بر مطالبه گری مسالمت آمیز برای تحقق وعده های مسئولان استانی در بهبود و ارتقای کیفیت آب شرب این شهر تاکید کردند.
یکی از اهالی خرمشهر دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت:مطالبات به حق مردم از آشوبگران و بر هم زنندگان نظم عمومی جداست.
علی فرحانی افزود: گروهی از مردم خرمشهر شنبه شب برای برطرف شدن یکی از نیازهای اساسی خود یعنی شوری آب، در میدان مطهری این شهر جمع شدند ولی متاسفانه برخی از افراد این مطالبه گری را به ناآرامی تبدیل کردند.
وی اادامه داد: برخی از افراد سودجو که به گفته وی از اهالی خرمشهر هم نیستند نظم عمومی را در شهر بهم ریختند و باعث آسیب رساندن به اموال عمومی و مردم شدند.
یکی دیگر از اهالی خرمشهر نیز گفت:حساب مردم از افرادی که باعث ناآرامی در شهر شدند جداست و مسئولان باید با برهم زنندگان نظم عمومی در این شهر برخورد جدی کنند.
زینب هاشمی افزود: هیچکس جز جریان های معاند خارج نشین و ضد انقلاب از ناآرامی سود نمی برد و مردم باید مطالبه گری خود را از طریق قانونی دنبال کنند.
وی گفت: ناآرامی و آشوب فقط باعث خوشحالی آمریکا و رژیم صهیونیستی و فریب خوردگان شده و در این موقع حساس مردم باید هوشیاری بیشتری داشته باشند.
یکی دیگر از اهالی خرمشهر نیز بیان کرد:متاسفانه شنبه شب برخی به گفته وی نفوذی، در بین مردم این شهر رخنه کرده ومطالبه گری به حق مردم را به درگیری و خشونت و ناآرامی تبدیل کردند.
علی عساکره با بیان اینکه زندگی در خرمشهر جریان دارد، گفت: هم اکنون هیچ گونه مشکل امنیتی در این شهر وجود ندارد.
امام جمعه خرمشهر در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته این شهر خطاب به نمازگزاران گفته بود:در هنگام تجمع و مطالبه‌گری باید مراقب معاندان باشیم؛ نباید به آنها بهانه و فرصت بدهیم چرا که دشمن در خارج مرزها دایم مشغول توطئه است.
حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فر با تاکید بر اینکه مطالبه گران صف خود را از معاندان جدا کنند افزوده بود: متاسفانه تمام مشکلات و بدبختی‌ها از خودی‌ها و نفوذی‌هاست، چنانچه در مسایل مهم کشور چون برجام و مساله آب نفوذی‌ها حضور دارند.

** آرامش در خرمشهر برقرار است
فرماندار ویژه خرمشهر نیز در خصوص آخرین وضعیت این شهر گفت:پس از حضور برخی عوامل آشوبگر در میدان شهید مطهری خرمشهر در شنبه شب ، آرامش و امنیت کامل شهر برقرار شده و هیچگونه مشکل امنیتی وجود ندارد.
ولی اله حیاتی بیان کرد: بررسی های میدانی بیانگر این واقعیت است که افرادی که به ناآرامی و حرکت های آشوبگرانه دست زدند از اهالی انقلابی خرمشهر نیستند.
وی همچنین شایعه کشته شدن یک نفر در این درگیری ها را در خرمشهر تکذیب کرد.
به گزارش ایرنا برخی شهروندان خرمشهری شنبه شب در اعتراض به شوری آب این شهر، تجمع آرامی را در میدان مطهری خرمشهر برگزار کردند که توسط برخی افراد سودجو به خشونت کشیده و به اموال عمومی خسارت وارد کردند.
آب آشامیدنی شهرستان های خرمشهر و آبادان در چند روز گذشته به دلیل کاهش دبی آب رودخانه کارون و پیشروی آب دریا در رودخانه بهمنشیر، شور شده و شهروندان قادر به استفاده از آن نبودند.
جمعه شب بخشی از آب طرح آبرسانی غدیر به شبکه آبرسانی خرمشهر و آبادان تزریق شد و سختی آب از 12 هزار میکروموس بر متر مکعب به حدود پنج هزار میکروموس رسید.
استاندار خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد تا 15 تیر جاری خط دوم انتقال آب از غدیر به شبکه آبرسانی خرمشهر و آبادان وصل می شود و سختی آب این 2 شهرستان به 2 هزار میکروموس بر متر مکعب خواهد رسید.
3015/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.