رئیس امور آب و فاضلاب آبادان گفت: شاخص شوری آب شهر از 12 هزار میکروموس در چند روز گذشته، اکنون به هفت هزار میکروموس رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا خلیلی نیا اظهار داشت: در چند روز گذشته بدلیل شکستگی لوله طرح غدیر، سختی و شوری آب در آبادان به 12هزار میکروموس رسیده بود که بعد از تعمیر به هفت هزار میکروموس رسید.

وی افزود: این بهبود شاخص کیفی آب با افزایش ورودی آب شیرین در 24 ساعته گذشته از کانال آب غدیر به آب آبادان به میزان 60 هزار متر مکعب، محقق شده است.

رئیس امور آب و فاضلاب آبادان گفت: به علت تعمیرات در خط طرح غدیر و برای تامین آب مورد نیاز مردم مجبور به برداشت آب از بهمنشیر شده بودیم که این امر باعث افزایش سختی و شوری آب به 12 هزار میکروموس شده بود.

خلیلی نیا اظهار داشت:برای رفاه حال شهروندان آبادانی، آب های بسته بندی شده به صورت رایگان توزیع می شود.

رئیس امور آب و فاضلاب آبادان عنوان کرد: همچنین 10 تانکر نیز وظیفه توزیع آبرسانی به مناطق محروم شهر و روستاهای اطراف را نیز برعهده دارند.

وی بیان کرد: برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.

بر این اساس مراحل پایانی اجرای طرح آبرسانی غدیر 2، نیمه تیر جاری پیش بینی شده که با اجرای آن 150 هزار متر مکعب آب مورد نیاز آبادان و 100 هزار متر مکعب آب آشامیدنی خرمشهر تامین می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.