مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: تا کنون هیچ موردی از تب کریمه کنگو در استان خوزستان مشاهده نگردیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، مصطفی کنار کوهی افزود: بر اساس بررسی های میدانی تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در خوزستان مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از انتشار و شیوع این بیماری خطرناک و کشنده  سمپاشی کانون های احتمالی این بیماری در حال انجام است.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان عنوان کرد: : سم و سم پاش های مورد نیاز برای ضدعفونی کردن محل های نگهداری دام در نقاط مختلف خوزستان بین شبکه های دامپزشکی در شهرستان ها خریداری و توزیع شده است.

کنارکوهی با بیان اینکه در این موقع از سال احتمال انتشار تب کریمه کنگو به دلیل زاد و ولد کنه که عامل اصلی و انتشار این بیماری است بیشتر می باشد، اظهار داشت: مراقبت های بهداشتی و پیشگیرانه با همکاری مراکز بهداشتی در حال انجام است.

وی ازدامداران خواست با سم پاشی و ضدعفونی منظم محل نگداری دام ها برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو مشارکت داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک به سرعت مأموران شبکه دامپزشکی را در جریان قرار دهند.

کنارکوهی همچنین از مردم خواست گوشت قرمز را از مراکز مجاز خریداری کنند و توجه داشته باشند لاشه باید برچسب که بیان کننده شناسنامه و تضمین سلامت گوشت است را داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.