سردار عبداله نظرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماموران دریابانی در جریان بازرسی از شناورهای توقیف شده در پاسگاه شناور' خور زهره' از توابع پایگاه دریابانی ماهشهر، 404 دستگاه یخچال فریزر،90 دستگاه ماشین لباسشویی،10 دستگاه ماشین ظرفشویی و 10 دستگاه مایکروفر که با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود کشف و ضبط کردند.
وی ارزش این محموله های قاچاق را که بدون اسناد گمرکی در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده و قرار بود در سواحل خوزستان به صورت غیرقانونی تخلیه شود 23میلیارد ریال بیان کرد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با اشاره به حجم بالای کالای قاچاق در این شناورها افزود: در همین پیوند 30 نفر متهم به ورود کالای قاچاق به کشور بازداشت و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.
اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان مسئولیت رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز را برعهده دارد.
نظرپور بر برخورد قاطعانه و بدون ملاحظه با پدیده قاچاق کالا که به تولید ملی و اشتغال صدمه می زند تاکید کرد و افزود: با حضور شبانه روزی ماموران دریابانی ، هم اکنون آبهای سرزمینی شمال غرب خلیج فارس برای ورود کالای قاچاق به کشور ناامن شده است.
امسال تاکنون دست کم 43فروند شناور حامل کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و کالای آن به نفع دولت ضبط شد.
انواع لوازم خانگی و آشپزخانه ای، برنج ، چای ، پارچه و پتو ، وسایل صوتی تصویری ، باتری و لاستیک خودرو از مهمترین کالای مکشوفه قاچاق در امسال بوده است.
بر اساس آمار ارایه شده از سوی فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان پارسال بیش از یک هزار و300میلیارد ریال انواع کالای قاچاق پیش از ورود به کشور در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد.
رهبر معظم انقلاب بارها در مناسبت های مختلف بر برخورد قاطعانه با پدیده قاچاق سازمان یافته با هدف حمایت از تولید و اشغال داخلی تاکید کرده اند.
6065/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.