روزی که قرعه کشی جام جهانی روسیه انجام شد و ایران در گروه مرگ قرار گرفت هیچ کسی در دنیا تصور نمی کرد که ایران در این گروه خود را در کنار قهرمان جهان و قهرمان اروپا مدعی صعود بداند و اما شیر بچه های تیم ملی ایران کاری کردند کارستان و از بزرگی نام ایران تمام و کمال دفاع کردند.
بعد از قرعه کشی جام جهانی در فضای مجازی بسیاری حتی به طنز و شوخی می گفتند که اگر ایران انصراف دهد شاید بهتر باشد زیرا با وجود تیمهای اسپانیا و پرتغال در این گروه تیم ایران زنگ تفریح آنها خواهد بود.
مربی کارکشته و زیرک ایران که باید جایگاه او در پیشرفت فوتبال ایران را قدر بنهیم از همان روز اول با مصاحبه های تخصصی خود از اقتدار تیم ملی سخن به میان آورد و از اینکه ایران در این گروه قرار گرفته نه تنها ابراز ناراحتی نکرد بلکه گفت جام جهانی فرصتی برای کسب تجربه و اندیشه های حرفه ای است.
همین کافی بود تا آرامشی در اردوی تیم ملی ایران به وجود بیاید و یوزهای ایرانی به این باور برسند که می توانند در برابر همه قدرتهای فوتبال دنیا قد علم کنند و برای پیروزی تا لحظه آخر بجنگند کاری که در سه بازی اخیر انجام دادند.
وقتی تیم ملی عربستان در بازی افتتاحیه به عنوان اولین تیم آسیایی پنج گل از تیم روسیه دریافت کرد نگاه جهان به فوتبال آسیا بسیار سطحی و محقرانه بود زیرا کلاس فوتبال آسیا را با این نمایش ضعیف پایین می دیدند و تصور می کردند سایر نمایندگان آسیا در این رقابت جهانی نمایشهای ضعیفی خواهند داشت غافل از اینکه یوزهای ایرانی بدون توجه به نام و القاب سایر کشورها تنها از نام و نشان بزرگی خود دفاع خواهند کرد.
ایران در اولین مسابقه خود در برابر مراکش به قدری حرفه ای و قدرتمندانه عمل کرد که نگاه جهان را به سوی خود جلب کرده به طوریکه در هشتکها و پستهای فضای مجازی از ایران به عنوان پدیده جام جهانی یاد می شد.
ایران مراکشی را شکست داد که بسیاری از بازیکنان آن در اروپا و تیمهای مطرح جهان بازی می کنند و اغلب اعضای این تیم متولد اروپا هستند و فوتبال را از پایه و به صورت حرفه ای بازی می کنند اما شیر بچه های ایران نشان دادند که نام و نشان دیگران برایشان هیچ اهمیتی ندارد و فقط به نام بزرگ ایران می اندیشند.
تیم فوتبال ایران در دومین بازی خود در حالی به مصاف قهرمان جهان رفت که هیچ کس تصور نمی کرد که ایران حتی اسپانیا را تا لبه شکست بکشاند و اگر بخت با آنان یار بود می توانستند این تیم قدرتمند را شکست دهند.
اگر به شناسنامه اعضای تیم فوتبال اسپانیا مراجعه کنیم می بینیم که این افراد عضو باشگاههای رئال مادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ و ... هستند که امروز حرف اول فوتبال حرفه ای دنیا را می زنند و هیچ تیمی را همپای خود نمی دانند.
دلاورمردان تیم ملی فوتبال ایران در این مسابقه چنان بازی را به نمایش گذاشتند که انگار در مقابل یک تیم معمولی بازی می کنند و نشانی از رئال و بارسا و بایرن در این بازی نمی بینند و بارها و بارها دروازه تیم اسپانیا را تا پای فروپاشی پیش بردند.
هر چند در این مسابقه در یک اتفاق و آن هم به دلیل اشتباه رامین رضائیان تا حدودی گل به خودی رقم خورد اما اسپانیا در این مسابقه از فرصتهای چندانی برخوردار نبود و حتی اگر داور مهربانانه برخورد می کرد شاید یک پنالتی نیز برای ایران گرفته می شد.
و اما در دیدار سوم که حیرت جهان را به همراه داشت یوزهای ما با نمایشی جانانه حتی یک فرصت به صاحب کفش طلائی جهان یعنی کریستیانو رونالدو ندادند و او را تا پای اخراج از زمین بردند که اگر داور با او مهربان نبود حقش یک کارت قرمز بود.
ایران در حالی به تساوی در برابر پرتغال رسید که حقش برد بود زیرا یک پنالتی مسلم ایران از دید داور پنهان ماند، رونالدو اخراج نشد و از ویدیو چکها به نفع ایران استفاده نگردید و بر عکس از این تکنولوژی بیشتر به نفع پرتغال استفاده شد.
نمایش بسیار زیبای شیر مرد ایرانی و لرستانی تیم یعنی بیرانوند سنگربان تیم ملی ایران بسیار قابل تحسین بود و با سیو پنالتی رونالدو افتخاری برای خود و ایران در تاریخ فوتبال جهان رقم زد.
تمامی اعضای تیم ملی ایران در سه بازی خود به خصوص در بازی مقابل پرتغال جانانه جنگیدند و صحنه های زیبائی برای فوتبال ایران و جهان خلق کردند که امروز ما به آن مباهات می کنیم و ناممان را در کنار بزرگیمان فریاد زدیم.
بر و بچه های تیم فوتبال ایران در کنار ارائه فوتبال حرفه ای خود اخلاق حرفه ای را نیز به دنیا نشان دادند و فرهنگ اصیل خود را در این سه بازی برای جهانیان به نمایش گذاشتند تا ایران را به عنوان یک الگو در دنیا معرفی نمایند.
اعضای تیم ملی ایران با وحدت و همدلی نشان دادند که ایران و ایرانی مرد روزهای سخت و دشوار است و اگر آنها با هم باشند و با هم بجنگند هیچ قله ای نیست که برای آنها دست نایافتنی باشد.
تیم ملی فوتبال ایران با دریافت 2 گل و زدن 2 گل یک رکورد برای خود در جام جهانی رقم زد که بسیار هم ستودنی است.
در کنار این باید از نقش رهبری کارلوس کی روش مرد بزرگ فوتبال دنیا که تعصبش برای تیم ملی ایران در مقابل تیم کشورش پرتغال مثال زدنی بود را هرگز فراموش نکنیم و مسئولان ورزش باید به آسانی از کنار این مرد با تعصب و با دانش عبور نکنند.
نمایشهای زیبای یوزهای ایران در جام جهانی را باید ارج نهیم و اعلام کنیم که شما قهرمانان ما در جام جهانی روسیه هستید هر چند به دور بعد صعود نکردید ولی از دید مردم شما قهرمان هستید.
--------------------------------------------------------
6064
خبرنگار ایرنا خوزستان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.