به گزارش ایرنا عبدالرضا عابد روز سه شنبه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در سرسرای مطهری اهواز افزود: در این راستا در سال های اخیر، سازمان اوقاف و امور خیریه گام های بلندی برای تثبیت مالکیت و صدور سند رسمی برای موقوفه ها به منظور صیانت از موقوفه ها و هدایت منافع آن بر اساس نیات واقفین برداشته است.
وی وقف را امانتی الهی در دست متولیان سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و افزود: باید از همه توان قانونی و اجرایی خود برای صیانت و احیای موقوفه ها که در برخی موارد به صورت غیرقانونی در اختیار متصرفان می باشد و حقوق موقوفه را نیز پرداخت نمی کنند، استفاده کرد.
قائم مقام سازمان امور اوقاف و امور خیریه ، صیانت از موقوفه ها را امری مجاهدانه توصیف کرد و افزود:باید با مدیریت جهادی در راستای احیای سنت وقف تلاش کرد و موانع پیش رو را از میان برداشت.
وی عمل به نیات واقفین و شفاف سازی را در احیای سنت وقف و جلب و مشارکت مردم در این سنت اسلامی مهم و تاثیر ارزیابی کرد و افزود: به لطف الهی در سال های اخیر گرایش مردم به وقف افزایش یافته و این روند باید همچنان ادامه داشته باشد.
عابدی در ادامه سخنان خود با تجلیل از مردم خوزستان که با صف آهنین مقابل دشمن بعثی ایستادند و حماسه ها آفریدند اظهار داشت: هم اکنون نیز دشمن با فشارهای اقتصادی و سیاسی تلاش می کند ملت بزرگ ایران را به زانو درآورد ولی با مقاومت ملت سلحشور ایران ، راهی به جایی نخواهد برد.
وی تفرقه و تضعیف وحدت جامعه اسلامی را دسیسه دشمن و جبهه استکبار عنوان کرد و افزود: امروز فرصت خوبی برای خدمتگذاری خالصانه به مردم فراهم شده ولی این فرصت برای ما مسئولان محدود است.
به گزارش ایرنا در این آئین که معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی استان حضور داشتند از خدمات و تلاش های حجت الاسلام سیدمحمد طباطبایی در مدت پنج سال خدمت در مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تجلیل به عمل آمد و حجت الاسلام مرتضی خاکباز به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان معرفی شد.
طباطبایی مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه خوزستان در این آیین در گزارشی اعلام کرد: در پنج سال اخیر یک هزار و 618 سند رسمی برای موقوفه های استان صادر شده که این میزان بیشتر از کل اسناد صادر شده تا پیش از سال 1392می باشد.
وی با بیان اینکه 416 بقعه و اماکن زیارتی در استان خوزستان وجود دارد افزود: عملیات بازسازی و عمرانی حرم مطهر حضرت علی ابن مهزیار اهوازی(ع) همچنان ادامه دارد و به مرحله قابل قبولی رسیده است.
طباطبایی با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب که بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند به اجرای طرح های فرهنگی و مذهبی در مناسبت های مختلف در اماکن زیارتی اشاره کرد و افزود: ظرفیت های زیادی برای کار فرهنگی تاثیرگذار در بقاع متبرکه خوزستان وجود دارد.
6065/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.