استاندار خوزستان گفت: در سه ماه اول امسال 53 مجوز سرمایه گذاری در خوزستان صادر شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد صد درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در نشست جذب سرمایه گذاری در استانداری خوزستان، بیان کرد: این در حالی است که در سه ماهه اول پارسال هیچگونه مجوز سرمایه گذاری در استان صادر نشده بود و این نشان دهنده رشد خوب استان در بحث جذب سرمایه گذار است.

وی ادامه داد: اما هنوز مشکلاتی بر سر راه جذب سرمایه گذار در استان وجود دارد که از جمله می توان به طولانی بودن مسیر، دریافت استعلام و همکاری نکردن دستگاه های اجرایی با سرمایه داران اشاره کرد.

شریعتی گفت: دستگاه های اجرایی که به استعلام های سرمایه گذاران پاسخ ندهند این عدم پاسخگویی به معنی پاسخ مثبت تلقی می شود و سرمایه گذار اجازه ادامه روند فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی جاری، لازم است که دستگاه ها در جذب سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه گذاری و فعالیت در استان دارند سرعت بیشتری داشته باشند.

شریعتی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح برخط در ادارات ( الکترونیکی شدن پروسه های اداری) اظهار داشت: الکترونیکی کردن دریافت مدارک در ادارات می تواند در تسهیل روند جذب سرمایه گذاران در استان نیز تاثیر گذار باشد.

استاندار خوزستان در ادامه اضافه کرد: با تلاشی که برای بهبود وضعیت کسب و کار در استان انجام گرفت در بهار پارسال رتبه خوزستان در کشور در بحث کسب و کار 29 بود که این رتبه در زمستان به رتبه دهم ارتقاء یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.