به گزارش ایرنا محمد تقی زاده شنبه در حاشیه مراسم نمادین آغاز این طرح سنجش در هنرستان پویش در اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در اولویت کار آموزش و پرورش است به همین منظور تمام دانش آموزان پایه اول ابتدایی و نوآموزان پیش دبستانی باید در پایگاه های سنجش مورد ارزیابی سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گیرند.
وی گفت: سنجش سلامت دانش آموزان در زمینه های مختلف بینایی، شنوایی ، آمادگی تحصیلی ، دهان و دندان انجام می شود و دانش آموزانی که مشکل دارند به پزشک معرفی خواهند شد .
تقی زاده با اشاره به اینکه این طرح می تواند از بازماندگی از تحصیل دانش آموزان جلوگیری کند افزود: پارسال در طرح سنجش سلامت 400 دانش آموز که در زمینه های مختلف مشکل داشتند شناسایی و به مراکز آموزش استثنایی ارجاع داده شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان درادامه اضافه کرد: با اجرای این طرح دانش آموزان با نیازهای ویژه( دانش آموزان استثنایی) نیز شناسایی می شوند.
تقی زاده گفت: دانش آموزان اول ابتدایی از اول تا پایان تیرماه فرصت دارند که برای سنجش سلامت مراجعه کنند و نوآموزان دوره پیش دبستانی نیز از ابتدای مرداد امکان ثبت نام برای سنجش را دارند.
به گفته وی سه پایگاه سیار نیز کار سنجش نوآموزان را در مناطق عشایری استان انجام می دهند.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.