به گزارش ایرنا حسن کمری سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود:نظافت شهری، عمران، بهسازی آسفالت معابر، فضای سبز و بوستان‌ها و ایجاد طرح‌های کلان ‌شهری دغدغه اصلی اعضای این شورا و بیشتر مراجعه شهروندان به شورا در این خصوص است.
وی به اجرای 6 طرح آسفالت و پیاده‌روسازی در مناطق مختلف آبادان اشاره کرد و بیان داشت: عملیات اجرای چند طرح عمرانی به پایان رسیده و یا در حال مناقصه است که در تابستان اجرا می‌شود ضمن اینکه تکمیل جاده ساحلی از گلزار شهدا تا حفار و احداث روگذر میدان طیب نیز در دست مطالعه و بررسی است.
رییس شورای اسلامی شهر آبادان گفت:تردد ماشین‌های سنگین به گمرک و شرکت پخش فرآورده هاای نفتی آبادان، برای پل‌های ورودی شهر مشکل‌ساز شده که نیاز است با محوریت منطقه آزاد اروند پلی خاص برای تردد ماشین‌آلات سنگین در نظر گرفته شود.
وی در خصوص پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان شهرداری آبادان افزود: بیشتر مطالبات کارکنان شهرداری مربوط به سال‌های 94 تا 96 بوده که در ابتدای خرداد امسال مطالبات سال‌های گذشته با کارکنان تسویه ‌شده است.
وی گفت:امیدواریم ابتدای تیر نیز بخشی از حقوق معوقه کارکنان شهرداری آبادان پرداخت شود.
کمری ادامه داد:شهرداری با 2 هزار و 500 میلیارد ریال بدهی غیرسازمانی و280میلیارد ریال بدهی به کارکنان تحویل گرفته شد و هرماه برخی از بدهکاران با حکم قضایی از شهرداری پول می‌گیرند.
وی افزود: تعداد حقوق‌بگیران و پرداختی شهرداری به کارکنان در مقابل دریافتی‌های شهرداری از محل عوارض و آلاینده ها، بسیار بیشتر است.
رییس شورای اسلامی شهرآبادان توجه به انضباط مالی، بررسی هزینه‌ها و کاهش آنها، و کنترل بدهی‌ها را برخی از راهکارهای شهرداری و شورای شهر برای افزایش نیافتن بدهی‌های شهرداری آبادان بیان کرد و گفت: در چند ماه گذشته 60 قرارداد استیجاری غیرضروری شهرداری لغو شد.
وی ادامه داد: 125 نفر از کارکنان شهرداری تا پایان تیر امسال بازنشسته می‌شوند که 13 میلیارد ریال بابت این افراد از هزینه‌های شهرداری کاهش می‌یابد.
کمری در خصوص جابجایی برخی از کسبه بازار شهید ارغنده در خیابان لین هفت احمدآباد به مکان جدید گفت:رفع مشکل آب و برق محل بازار جدید در حال اجرا است و جابجایی بازاریان به موافقت و اعلام نظر شورای بهداشت و تامین شهرستان دارد.
وی افزود: 12اتوبوس جدید وارد ناوگان خدمات شهری شده و در پسماند شهری نیز در استانداری با یک شرکت خارجی توافق شده که در حال پیگیری و اجرای آن هستیم.
وی گفت:بیش از یک هزار و 400 مکان فاقد نام و تابلوی راهنما در شهر آبادان شناسایی و به شهرداری اعلام شده که امسال با انعقاد قرارداد با یک شرکت خصوصی نصب تابلوها آغاز می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر آبادان افزود:کارخانه آسفالت آبادان فرسوده شده و جوابگوی نیاز شهری نیست و خرید یک کارخانه جدید در دستور کار قرار گرفته است.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص هزینه کرد اعتبار آلایندگی پالایشگاه آبادان بجای فضای سبز به حقوق کارکنان شهرداری گفت:اولویت نخست شهرداری پرداخت حقوق کارکنان است.
کمری میزان فضای سبز آبادان را در حد 2 تا سه متر به ازای هر نفر اعلام کرد و افزود: طرح پارک 17 هکتاری، بهسازی فضای سبز بلوار شهدای هسته‌ای، ساحل بهمنشیر و ساحل اروند در حال اجرا است که میزان اعتبار صرف شده برای طرح‌ها کمتر از اعتبارات آلایندگی است.
3015/7165/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.