به گزارش ایرنا علیرضا خلیلی‌نیا سه شنبه در کفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سهمیه بندی آب در آبادان اظهار داشت :در خصوص سهمیه بندی آب آبادان هنوز تصمیمی گرفته نشده است .
وی ادامه داد : پیرو خبر سهمیه بندی آب که اعلام شده ، قطعی های آب در روز گذشته به دلیل کاهش برداشت از رود بهمنشیر و ای سی بالا اتفاق افتاده که جهت حفظ کیفیت آب در ساعاتی قطعی داشتیم .
رئیس اداره آب و فاضلاب آبادان سهمیه بندی آب را در مدت چند هفته باقیمانده تا رسیدن آب غدیر به آبادان به عنوان یک گزینه بعد از اخذ نظرات مردم و نمایندگان مردم قابل بررسی و اجرا دانست و افزود : با تکمیل خط غدیر و بندخاکی مارد ظرف چند هفته آینده مشکل شوری آب نیز حل می شود و علاوه بر کمیت در کیفیت نیز مشکلی نخواهیم داشت.
به گزارش ایرنا ظهر سه شنبه اداره آبفای آبادان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد:با توجه به اینکه شوری رودخانه بهمنشیر به حد آب دریا رسیده و برداشت آب از این رودخانه متوقف شده و با توجه به افت فشار آب ، ناچار به سهمیه بندی آب برای شهروندان آبادان هستیم.
این اطلاعیه می افزاید: تا پایان تیرماه سال جاری که خط دوم آبرسانی غدیر کامل می شود، ناچار به سهمیه بندی آب شرب در مناطق مختلف آبادان هستیم.
شهروندان آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری بیش از حد آب رودخانه بهمنشیر که تامین کننده اصلی آب آشامیدنی شهروندان آبادان و خرمشهر است با مشکلات زیادی روبه رو شده اند.
برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان ، طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.
7100/7165/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.