کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول روز چهارشنبه در حاشیه تخریب یک ساختمان در باغ مرکباتی مقابل ندامتگاه این شهر گفت:امسال 16 حکم تخریب سازه یا ویلا در باغ های مرکبات از سوی دادستانی دزفول صادر شده که تا پایان سال این احکام اجرا و سازه ها تخریب خواهند شد.
محمد خورشیدزاده افزود:از ابتدای امسال تاکنون چهار سازه در باغ های مرکبات دزفول تخریب شده و اکنون نیز تخریب استخر و ساختمان یا ویلای یک باغ دیگر واقع در روبروی زندان دزفول آغاز شده و تا تخریب کامل ادامه دارد.
وی گفت: از حدود 2،5 سال پیش حکم تخریب این بنای غیر مجاز صادر شده که در مرحله نخست استخر آن تخریب شد اما مالک مجددا استخر را بازسازی کرد که با حکم اخیر دادستانی یکهزار و 200 متر مربع محوطه سازی، آلاچیق ،استخر و ساختمان تخریب شد.
خورشید زاده در خصوص مجوز گردشگری برای برخی باغ های مرکبات دزفول نیز گفت: طبق مصوبه مجلس در سال 74 هرگونه تغییر کاربری حتی محوطه سازی و شن ریزی در باغ ممنوع است اما با توجه به صدور مجوز گردشگری برای برخی باغ های این شهرستان ، موضوع از سوی میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی خوزستان برای قانونی کردن مجوزها ادامه دارد.
وی گفت:برای ساخت هرگونه سازه در باغ های دزفول سه شرط داشتن سند ثبتی ، عمر بالای سه سال باغ و وسعت بالای نیم هکتار ضروری است ضمن اینکه فرد متقاضی باید تقاضای ساخت و ساز را به کمیسیون تبصره یک ارایه کند.
کارشناس حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: در صورت تایید و پذیرش تقاضا در کمیسیون مذکور کشاورز و باغدار می تواند نسبت به ساخت و ساز در باغ و اراضی کشاورزی اقدام کند در غیر این صورت تخلف محسوب شده و با حکم قضایی تخریب می شود.
با استقبال گردشگران از باغ های شهرستان دزفول در سالهای اخیر تفکیک باغ های مرکبات به قطعات کوچک و فروش آنها رونق گرفته است ضمن اینکه در بسیاری از باغ های منطقه به صورت غیر مجاز ساختمان و ویلا ساخته شده است.
پنجهزار و 500 هکتار باغ مرکبات در شهرستان دزفول وجود دارد.
7278/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.